TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Metro Warszawskie z ofertami na dwie brakujące stacje I linii
InfoTram.pl - Opublikowano: 11.07.2019 15:26:33
Metro Warszawskie z ofertami na dwie brakujące stacje I linii (źródło: Wikipedia)

Poznaliśmy oferty przedsiębiorstw zainteresowanych wykonaniem dokumentacji przedprojektowej oraz projektów budowlanych dla stacji A12 Plac Konstytucji oraz A16 Muranów na I linii metra.

Poznaliśmy oferty przedsiębiorstw zainteresowanych wykonaniem dokumentacji przedprojektowej oraz projektów budowlanych dla stacji A12 Plac Konstytucji oraz A16 Muranów na I linii metra.

Kryterium ich oceny w 60% będzie doświadczenie projektantów, a w 40% cena. W ramach postępowania, podzielonego na dwa niezależne zadania, projektanci będą musieli wykonać prace przedprojektowe oraz przygotować projekt budowlany dla dwóch stacji A12 Plac Konstytucji i A16 Muranów na I linii metra, wraz z zaprojektowaniem niezbędnej rozbudowy lub przebudowy infrastruktury towarzyszącej (tunele, wentylatornie, systemy sterowania ruchem etc.). Wszystkie dokumenty muszą być przygotowane w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę.

Przed otwarciem ofert Metro Warszawskie podało kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotu zamówienia, która wynosi 7 702 260,00 złotych brutto. Dziś, 11 lipca, nastąpiło otwarcie ofert w tym postępowaniu. Zgłosiło się dwóch oferentów:

1. Biuro Projektów "Metroporojekt" Sp. z o.o., ul. Solińska 19b, 02-142 Warszawa, z oferowaną kwotą: 7 364 010,00 zł brutto;

2. ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., ul. Osmańska 12, 02-823 Warszawa, z oferowaną kwotą 7 613 894,34 zł brutto.

Teraz oferty zostaną poddane ocenie. Głównym kryterium jest doświadczenie projektantów (60%), a w mniejszym stopniu cena za realizację projektów (40%).

Nowe stacje na linii M1

Zwycięzca postępowania będzie musiał przyjąć rozwiązania projektowe minimalizujące wpływ budowy nowych stacji na eksploatowaną linię i otoczenie. Zgodnie z założeniami dla projektantów, w czasie pracy, powinno być możliwe prowadzenie przejazdów eksploatacyjnych na linii M1 oraz dążenie do utrzymania przejezdności dla komunikacji zbiorowej i indywidualnej w czasie robót na powierzchni. Dokumentacja musi być przygotowana w taki sposób, by umożliwić zakończenie inwestycji do 2026 roku.

Dzięki powstaniu stacji Plac Konstytucji i Muranów wyraźnie poprawi się funkcjonalność i dostępność komunikacji miejskiej w ścisłym centrum stolicy, a odległość między stacjami zmniejszyłaby się z około półtora kilometra do ok. 700 metrów. Co ważne, według wstępnych założeń, uruchomienie dodatkowych przystanków nie wpłynie na częstotliwość kursowania pociągów na I linii metra.

Budowa dwóch stacji – Plac Konstytucji i Muranów – jest wskazana w aktualnym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy (SUiKZP).

Na przygotowanie i uzyskanie pozwolenia na budowę, Metro Warszawskie przewiduje 24 miesiące od daty podpisania umowy. Natomiast przewidziany kontraktem nadzór autorski skończy się w chwili odbioru końcowego robót budowlanych, ale nie później niż do końca 2026 roku.

Prace nad III linią

Równolegle trwa postępowanie na Opracowanie studium technicznego dla III linii metra. Studium będzie dokumentem odpowiadającym na pytania dotyczące przebiegu i lokalizacji stacji III linii metra na odcinku od stacji C14 Stadion Narodowy do projektowanej stacji E6 Gocław, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka. Otwarcie kopert w tym przetargu przewidziane jest we wtorek, 16 lipca.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
metro
stacja
Metro Warszawskie
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.