TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Megastacja z Polski naładuje hamburskie autobusy
InfoBus.pl - Opublikowano: 25.03.2019 12:00:39
Megastacja z Polski naładuje hamburskie autobusy

Zielonogórska firma Ekoenergetyka-Polska ukończyła kolejną wyjątkową realizację. To rekordowa megastacja dla Hamburga o mocy aż 1,2 MW! Kolos może ładować aż 16 autobusów elektrycznych jednocześnie

Zielonogórska firma Ekoenergetyka-Polska ukończyła kolejną wyjątkową realizację. To rekordowa megastacja dla Hamburga o mocy aż 1,2 MW!

To największa, jak do tej pory stacja wybudowana w historii polskiej spółki. Ten kolos może ładować aż 16 autobusów elektrycznych jednocześnie! Gigant został zbudowany na zlecenie jednego z największych operatorów transportu publicznego w Niemczech - Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein. Jest to pierwszy z dwóch bloków które mają być dostarczone do Hamburga jeszcze w 2019 roku.

30 ton

Nie tylko moc tej ładowarki jest wyjątkowa, lecz także jej obudowa. Moc 1,2 MW została zamknięta w betonowym kontenerze, który został zrobiony specjalne zamówienie i waży niemal 25 000 kg. A po uzupełnieniu serca stacji ładowania kablami, stycznikami, modułami mocy jej waga wynosi prawie 30 000 kg. Dlatego transport takiego ciężaru będzie dużym wyzwaniem logistycznym, a do jego rozładunku będą potrzebne potężne dźwigi.

Inteligentna moc

Blok o mocy 1,2 MW jest podzielony na 4 moduły o mocy 300 kW. Do każdego z nich podłączone są 2 satelitki, z których każda ma dwa wyjścia ładowania. Oznacza to, że moc 300 kW może być rozdzielna pomiędzy 4 punkty ładowania i może zasilać 4 autobusy jednocześnie.

Infrastruktura posiada też inteligentny system zarządzania, który pozwala maksymalnie wykorzystywać jej moc. Jeśli do stacji podłączone są dwa autobusy elektryczne, z modułu 300 kW przekazywane jest do każdego z nich 150 kW. Gdy ładowane są trzy pojazdy, dwa z nich zasilane są mocą 75 kW a jeden mocą 150 kW. W przypadku podłączenia 4 autobusów jednocześnie elektrycznych każdy z nich otrzymuje po 75 kW.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ładowarka
elektrobus
Ekoenergetyka
Niemcy
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.