TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Lwowski dylemat: Kupować czy modernizować?
InfoTram.pl - Opublikowano: 14.03.2017 14:56:13 5 komentarzy
Lwowski dylemat: Kupować czy modernizować?

We Lwowie trwają prace nad odnową i odbudową posiadanego taboru tramwajowego i trolejbusowego. W ubiegłym roku odnowione zostały trzy tramwaje i trzy trolejbusy. Burmistrz Lwowa zapowiada, że prace te będą kontynuowane w roku bieżącym.

We Lwowie trwają prace nad odnową i odbudową posiadanego taboru tramwajowego i trolejbusowego. W ubiegłym roku odnowione zostały trzy tramwaje i trzy trolejbusy. Burmistrz Lwowa Andrij Sadovij zapowiada, że prace te będą kontynuowane w roku bieżącym.

"Dziś mamy dwie opcje: zakup nowych pojazdów bądź modernizacja posiadanych wozów. Tak naprawdę dotychczas udało nam się wyremontować trzy tramwaje i trzy trolejbusy w ubiegłym roku. W tym roku dalej będziemy remontować wozy, nie istnieją inne opcje. Nowy sprzęt jest bardzo drogi. Trzeba zrozumieć, że nowy tramwaj kosztuje w rzeczywistości ponad milion euro. Remont jest tańszy, a chcemy, żeby wszystkie nasze pojazdy były w dobrym stanie. Oczywiście ludzie chcą lepszej obsługi, większego komfortu, a to jest ogromny koszt. Za 60 milionów hrywien, które płacimy za energię elektryczną, można kupić 10 nowych wozów "- wyjaśniał Andrij Sadovij.

Przypomnijmy, że we Lwowie jedyne nowe tramwaje to Elektrony dostarczane w latach 2013-2014. Podstawę taboru stanowią Tatry, które często wymagają remontów. Pochodzą bowiem głównie z lat osiemdziesiątych XX w. Z wypowiedzi burmistrza jasno wynika, że miasta na zakupy nowych wagonów na razie nie stać. Pasażerowie muszą zatem uzbroić się w cierpliwość. Pewnie dla Lwowa też nadejdą lepsze czasy.

Więcej informacji o tramwajach we Lwowie znajdziecie w poniższym linku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lwów
Ukraina
  • www – 14.03.2017

    Na razie Ukraina to biedny kraj, gdzie na dodatek muszą wydawać środki na zbrojenie. Ich gospodarka może w końcu pójdzie do przodu jak wprowadzą porządek gospodarczy i przyciągną zagraniczny kapitał. Na dojście do naszego poziomu będą potrzebowali przynajmniej z 20 lat będą pracowali jak należy. Mści się oligarchiczny system zarządzania państwem.Oprócz remontów nie ma co liczyć na spektakularne zakupy. Chyba, że lokalnych produktów.

  • kubex – 14.03.2017

    Rozwiązanie - wyremontować najbardziej potrzebujące naprawy wagony tak żeby jak najwięcej wagonów było w miarę znośnym stanie - ale później stawiać na nówki - lokalne nie są aż takie tragiczne (słyszałem że Elektrony lepsze są jakościowo od wschodnich autobusów).

  • NM – 15.03.2017

    Trzeba się zwrócić z prośbą o pomoc, w Polsce raczej żadne miasto z taborem wąskotorowym nie pomoże, ale już Zurich chyba tak.Przykład Winnicy pokazuje , że można sprowadzić w miarę zadbany tabor używany.Z nowym taborem mogą być i w przyszłości problemy, bo może on kosztować nawet do dwóch mln euro za 1 wagon przegubowy ok. 30 m.

  • Combino – 15.03.2017

    ^^ Mogliby masowo ściągnąć z Zurychu Tram 2000,ale pewnie znajdzie się bardziej majętny klient...@kubex: Elektrontrans ma przede wszystkim ogromne problemy z produkcją. A czy robią lepszy tabor? Przejęli sporo ludzi z LAZ-a,a jaką chałą są LAZ-y,to wie każdy kto choć w Kielcach zabawił...Poza tym mają jeszcze jeden problem: oni nawet z doprowadzeniem tego co mają do porządku to stoją pod ścianą. Może ich ktoś wspomoże na tej zasadzie co Sarajevo...?

  • TMA – 17.03.2017

    Polskie miasta powinny pomóc miastu Lwów.To byłaby dobre potwierdzenie dla naszych intencji wszechstronnej pomocy dla Ukrainy, widoczne prawie na każdym kroku , codziennie, chociaż nie wiadomo , czy niektórzy zacietrzewieni Ukraińcy byliby z tego zadowoleni.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.