TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Lwowski dylemat: Kupować czy modernizować?
InfoTram.pl - Opublikowano: 14.03.2017 14:56:13 5 komentarzy
Lwowski dylemat: Kupować czy modernizować?

We Lwowie trwają prace nad odnową i odbudową posiadanego taboru tramwajowego i trolejbusowego. W ubiegłym roku odnowione zostały trzy tramwaje i trzy trolejbusy. Burmistrz Lwowa Andrij Sadovij zapowiada, że prace te będą kontynuowane w roku bieżącym.

"Dziś mamy dwie opcje: zakup nowych pojazdów bądź modernizacja posiadanych wozów. Tak naprawdę dotychczas udało nam się wyremontować trzy tramwaje i trzy trolejbusy w ubiegłym roku. W tym roku dalej będziemy remontować wozy, nie istnieją inne opcje. Nowy sprzęt jest bardzo drogi. Trzeba zrozumieć, że nowy tramwaj kosztuje w rzeczywistości ponad milion euro. Remont jest tańszy, a chcemy, żeby wszystkie nasze pojazdy były w dobrym stanie. Oczywiście ludzie chcą lepszej obsługi, większego komfortu, a to jest ogromny koszt. Za 60 milionów hrywien, które płacimy za energię elektryczną, można kupić 10 nowych wozów "- wyjaśniał Andrij Sadovij.

Przypomnijmy, że we Lwowie jedyne nowe tramwaje to Elektrony dostarczane w latach 2013-2014. Podstawę taboru stanowią Tatry, które często wymagają remontów. Pochodzą bowiem głównie z lat osiemdziesiątych XX w. Z wypowiedzi burmistrza jasno wynika, że miasta na zakupy nowych wagonów na razie nie stać. Pasażerowie muszą zatem uzbroić się w cierpliwość. Pewnie dla Lwowa też nadejdą lepsze czasy.

Więcej informacji o tramwajach we Lwowie znajdziecie w poniższym linku.



Sprawdź też:
Lwów
Ukraina
  • www – 14.03.2017

    Na razie Ukraina to biedny kraj, gdzie na dodatek muszą wydawać środki na zbrojenie. Ich gospodarka może w końcu pójdzie do przodu jak wprowadzą porządek gospodarczy i przyciągną zagraniczny kapitał. Na dojście do naszego poziomu będą potrzebowali przynajmniej z 20 lat będą pracowali jak należy. Mści się oligarchiczny system zarządzania państwem.
    Oprócz remontów nie ma co liczyć na spektakularne zakupy. Chyba, że lokalnych produktów.

  • kubex – 14.03.2017

    Rozwiązanie - wyremontować najbardziej potrzebujące naprawy wagony tak żeby jak najwięcej wagonów było w miarę znośnym stanie - ale później stawiać na nówki - lokalne nie są aż takie tragiczne (słyszałem że Elektrony lepsze są jakościowo od wschodnich autobusów).

  • NM – 15.03.2017

    Trzeba się zwrócić z prośbą o pomoc, w Polsce raczej żadne miasto z taborem wąskotorowym nie pomoże, ale już Zurich chyba tak.
    Przykład Winnicy pokazuje , że można sprowadzić w miarę zadbany tabor używany.
    Z nowym taborem mogą być i w przyszłości problemy, bo może on kosztować nawet do dwóch mln euro za 1 wagon przegubowy ok. 30 m.

  • Combino – 15.03.2017

    ^^ Mogliby masowo ściągnąć z Zurychu Tram 2000,ale pewnie znajdzie się bardziej majętny klient...

    @kubex: Elektrontrans ma przede wszystkim ogromne problemy z produkcją. A czy robią lepszy tabor? Przejęli sporo ludzi z LAZ-a,a jaką chałą są LAZ-y,to wie każdy kto choć w Kielcach zabawił...
    Poza tym mają jeszcze jeden problem: oni nawet z doprowadzeniem tego co mają do porządku to stoją pod ścianą. Może ich ktoś wspomoże na tej zasadzie co Sarajevo...?

  • TMA – 17.03.2017

    Polskie miasta powinny pomóc miastu Lwów.
    To byłaby dobre potwierdzenie dla naszych intencji wszechstronnej pomocy dla Ukrainy, widoczne prawie na każdym kroku , codziennie, chociaż nie wiadomo , czy niektórzy zacietrzewieni Ukraińcy byliby z tego zadowoleni.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.