TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Lotnisko Chopina w ubiegłym roku obsłużyło prawie 19 mln pasażerów
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 13.01.2020 13:30:59
Lotnisko Chopina w ubiegłym roku obsłużyło prawie 19 mln pasażerów

Warszawskie Lotnisko Chopina w 2019 r. obsłużyło 18,86 mln pasażerów, czyli o 6,2 proc. więcej niż w 2018 r. - poinformował w poniedziałek port. Najpopularniejszym przewoźnikiem na lotnisku w ub.r. był PLL LOT, a kierunkiem regularnym - Londyn, czarterowym zaś Antalya.

Warszawskie Lotnisko Chopina w 2019 r. obsłużyło 18,86 mln pasażerów, czyli o 6,2 proc. więcej niż w 2018 r. - poinformował w poniedziałek port. Najpopularniejszym przewoźnikiem na lotnisku w ub.r. był PLL LOT, a kierunkiem regularnym - Londyn, czarterowym zaś Antalya.

"W 2019 roku z usług stołecznego portu skorzystało 18,86 mln osób, co stanowi 6,2 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego" - czytamy w komunikacie. W 2018 r. port odprawił 17,8 mln pasażerów.

W okresie styczeń-grudzień w ruchu międzynarodowym podróżowało 17,1 mln pasażerów (więcej o 6,8 proc.), a w ruchu krajowym 1,76 mln (więcej o 0,4 proc.).

W samym grudniu na Lotnisku Chopina odprawiono 1 mln 384,3 tys. pasażerów, to o 11,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku. W 2019 roku 59,1 proc., podróżowało w strefie Schengen, a 40,9 proc. wybrało destynacje do krajów Non-Schengen.

Jak podał port, najpopularniejszym przewoźnikiem na Lotnisku Chopina były Polskie Linie Lotnicze LOT. W ubiegłym roku linia przewiozła 9 mln 721 tys. 756 podróżnych. LOT w 2019 roku otworzył siedem nowych rejsów regularnych, z czego trzy były połączeniami długodystansowymi (Miami, Delhi oraz Kolombo).

Operujący na lotnisku węgierski Wizz Air w ubiegłym roku przewiózł z i do portu 2 mln 826 tys. 773 osób. Przewoźnik zainaugurował nowe regularne połączenie – do Edynburga.

W 2019 roku w sumie linie latające z Lotniska Chopina oferowały 130 regularnych kierunków. Wśród połączeń regularnych największą popularnością cieszył się Londyn - 1 mln 29 tys. 206 pasażerów, dalej był Paryż - 555 tys. 178 podróżnych, Kijów - 531 tys. 402 osób, Frankfurt - 522 tys. 491 pasażerów i Amsterdam - 512 tys. 178 osób. Jeśli chodzi o połączenia czarterowe w ub.r. to na pierwszym miejscu Antalya - 267 tys. 250 pasażerów, Hurghada - 123 tys. 787 osób, Marsa Alam - 82 tys. 601 podróżnych, Burgas - 79 tys. 427 pasażerów i Rodos - 72 tys. 106 osób.

W przypadku przewozów cargo, to w okresie styczeń-grudzień przewóz ładunków na pokładach wszystkich statków samolotów wyniósł 97 tys. 784,2 tony. To wzrost o 5,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2018 roku. Natomiast przewóz poczty wyniósł 16 tys. 309,8 ton, co stanowi wzrost o 2 proc.

Port przypomniał, że w grudniu 2019 r. na lotniska zakończyła się rozbudowa strefy kontroli dokumentów i bezpieczeństwa dla osób podróżujących z krajów Non-Schengen.

Pasażerowie tranzytowi mogą korzystać z przebudowanej strefy kontroli dokumentów, która powiększyła się z 12 do 18 przejść. Natomiast strefę kontroli bezpieczeństwa dla pasażerów transferowych w rotacji Non-Schengen - Schengen powiększono z dwóch do czterech przejść, zaś w rotacji Non-Schengen – Non-Schengen również z dwóch do czterech przejść. Lotnisko wskazuje, że ukończenie tej inwestycji "ma istotny wpływ na poprawę jakości obsługi pasażerów oraz zwiększenie przepustowości stołecznego portu".

Lotnisko Chopina w Warszawie to największy port lotniczy w Polsce. Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
lotnisko
Warszawa
pasażer
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.