TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Łódź z halą do obsługi niskopodłogowców
- Opublikowano: 28.02.2019 15:51:18
Łódź z halą do obsługi niskopodłogowców (foto: UMŁ)

Zakończyły się prace związane z budową pierwszej hali przeglądowo – serwisowej, dostosowanej do obsługi niskopodłogowych tramwajów.

Zakończyły się prace związane z budową pierwszej hali przeglądowo – serwisowej, dostosowanej do obsługi niskopodłogowych tramwajów.

W hali, z której Zajezdnia Telefoniczna korzystała przez ostatnie 33 lata, tylko dwa z trzynastu stanowisk były przystosowane do obsługi takich tramwajów, jak pesy czy cityrunnery. Stara hala jest przeznaczona głównie do serwisowania tramwajów typu 805 Na, w których większość urządzeń znajduje się pod spodem wagonu. Natomiast w tramwajach niskopodłogowych aparatura umieszczona jest głównie na dachu. Kontrakt z wykonawcą prac, czyli firmą INKOMET z Radomska, obejmował nie tylko roboty budowlane, ale również wyposażenie technologiczne hali m.in. podnośniki kolumnowe bezprzewodowe, stanowisko do wymiany hamulców szynowych czy pomost roboczy do prowadzenia prac na dachu pojazdów.

W hali powstało pięć torów przeglądowo – naprawczych ze stanowiskami do obsługi tramwajów niskopodłogowych w zakresie części konstrukcyjnych, mechanicznych, elektrycznych oraz z wydzielonymi stanowiskami do drobnych napraw blacharsko - lakierniczych. Na każdym torze można serwisować jednocześnie dwa pojazdy. To znacznie usprawni pracę zajezdni, która ma na swoim stanie 44 pesy, 15 cityrunnerów oraz 13 tramwajów NF6D.

Koszt budowy hali to ok. 10,5 mln zł netto. Inwestycja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w wysokości 74 proc. jej wartości, podobnie jak zakup 12 nowych tramwajów typu "PESA SWING" z pakietem eksploatacyjno – naprawczym oraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym, w skład którego wchodzą między innymi żuraw ratowniczy, wózek widłowy o udźwigu 5 ton czy mobilne urządzenie do napełniania piasecznicy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Łódź
zajezdnia
serwis
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.