W 2022 r. pasażerowie MPK - Łódź będą jeździć nowymi, niskopodłogowymi i klimatyzowanymi tramwajami – zapewnia przewoźnik.
W 2022 r. pasażerowie
MPK - Łódź będą jeździć nowymi, niskopodłogowymi i klimatyzowanymi tramwajami –
zapewnia przewoźnik.
Mamy bardzo dobre
wiadomości dla łodzian. Wczoraj otworzyliśmy oferty w przetargu na 30
nowoczesnych, niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów. Miasto przeznaczyło
na to blisko 275 mln zł. Oferty złożyły 4 firmy, czyli Modertrans, turecka
Bozankaya, Pesa i Stadler. Dwie firmy mieszczą się w środkach, które na to
zadanie zostały przeznaczone, czyli Bozankaya i Modertrans z Poznania -
podkreśla Agnieszka Kowalewska - Wójcik, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.
Wszystkie firmy spełniają kryteria techniczne – podało dziś
MPK - Łódź.
W tej chwili komisja
przetargowa będzie intensywnie pracować nad rozstrzygnięciem postępowania. Moim
zamierzaniem jest to by podpisać umowę z producentem jeszcze w tym roku –
zaznacza Kowalewska – Wójcik – Spodziewamy się, że w 2022 r. te tramwaje
zostaną dostarczone do Łodzi.
Właścicielem tramwajów będzie miasto, a MPK - Łódź ma je
użytkować.
Narzuciliśmy pewną
konstrukcję tramwaju, czyli trochę inną niż jest w Pesach Swing. Będą to
tramwaje wyposażone w dwa wózki skrętne. Pozwolą się nam one poruszać po
wszystkich torowiskach, nawet na ciaśniejszych łukach - wyjaśnia Zbigniew
Papierski, prezes MPK - Łódź.
Przy kryterium ceny o wadze 60 proc. nawet najniższa oferta
nie gwarantuje tego, że firma, która ją złożyła, zostanie wybrana. W 40 proc.
decydują parametry.
To wszystko po
przeliczeniu punktów da nam możliwość wyłonienia kontrahenta, z którym ZIM
podpisze umowę - wyjaśnia Zbigniew Papierski.
W środę poznaliśmy oferty firm, które chcą dostarczyć tramwaje
dla Łodzi. Przypomnijmy, że zgłosiło się czterech producentów. Dwie oferty
mieszczą się w przeznaczonym na ten cel budżecie. To turecka Bozankaya oraz
poznański Modertrans. Firmy zaoferowały odpowiednio 263,4 mln zł oraz 268,5 mln
zł. Pozostałe oferty to: Stadler (339,4 mln zł) oraz Pesa (332,3 mln zł).
Wszystkie oferty zostaną teraz dokładnie sprawdzone i
wybrana zostanie najkorzystniejsza.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Bozankaya :)
Jak najdalej od modertransu.
Myślę, że może wygrać Modertrans. Oby tak się stało.
Czy gdziekolwiek w Turcji jeżdżą tramwaje Bozankaya ?
a co to za moda na tureckie wyroby się pojawiła w Polsce? :)
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.