TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Łódź ma mobilne laboratorium sieciowe [FILM]
InfoTram.pl - Opublikowano: 09.01.2020 13:15:49
Łódź ma mobilne laboratorium sieciowe (foto: MPK)

Zakład Torów i Sieci MPK – Łódź wzbogacił się o nowy pojazd techniczny, czyli "laboratorium sieciowe" na bazie wagonu 805Na 3D.

Zakład Torów i Sieci MPK – Łódź wzbogacił się o nowy pojazd techniczny, czyli "laboratorium sieciowe" na bazie wagonu 805Na 3D.

Podwozie i wózki są konstalowskie natomiast nadwozie wykonano z nowych elementów. Wagony techniczne są eksploatowane mniej intensywnie niż wagony w służbie liniowej, więc ich żywotność jest dużo większa - podkreśla Waldemar Załomski, kierownik Zakładu Techniki MPK - Łódź. Zakładamy, że ten wagon powinien służyć nam przez najbliższe 30 lat – dodaje.

Tramwaj został wyposażony w pięć podstawowych układów pomiarowych, czyli w układ do pomiaru pętli zwarcia czy układ do pomiaru współpracy pantografu z siecią jezdną.

Jest on wyposażony w cyfrowy rejestrator, który może zarejestrować całą przejechaną trasę, opomiarować i wyciągnąć z tego potrzebne wnioski, czyli jakie elementy wymagają pilnej wymiany - podkreśla Jakub Gałęski, zastępca kierownika Zakładu Torów i Sieci.

Wagon wyposażony jest również w rejestrator napięcia trakcyjnego, układ do pomiaru systemu pracy zwrotnic czy układ do pomiaru wysokości zawieszenia sieci jezdnej.

Układ jest wyposażony w niezależny przetwornik liniowy do pomiaru wysokości sieci jezdnej, czyli mierzymy w ten sposób wysokość zawieszenia przewodu jezdnego względem szyn - wyjaśnia Jakub Gałęski.

Prace nad budową specjalistycznego wagonu rozpoczęto w grudniu 2018 r. Wykorzystano do niej elementy przeznaczone do modernizacji wagonów liniowych. Koszt tego wagonu to ok. 1 mln zł

Jeśli będziemy mieli środki to oprócz tego wagonu zamierzamy zbudować jeszcze trzy sztuki. Potraktujemy je jako nośniki, czyli to, jakie urządzenia będą eksploatowane pozostanie tylko kwestią decyzji. Na pewno na okres zimowy będą montowane pługi - podkreśla Waldemar Załomski. Jeden wagon na pewno zostanie wyposażony w platformę do obsługi sieci trakcyjnej, z możliwością jazdy bez sieci, na akumulatorach – stwierdza.

Być może jeden z wagonów zostanie przeznaczony do pielęgnacji zielonych torowisk.

Mamy coraz więcej torów zielonych. W większości nie wymagają one jeszcze zabiegów pielęgnacyjnych, ale jeśli ich przybędzie, trzeba będzie je podlewać – mówi Waldemar Załomski. Tramwaje Warszawskie mają też odkurzacze, które służą do czyszczenia torowisk i peronów przystankowych. Na takim wagonie można zamontować wiele urządzeń i takie mamy założenia. Gdyby udało nam się ten program z czterema wagonami zrealizować, staralibyśmy się by były one maksymalnie uniwersalne – wyjaśnia.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łódź
805Na
Łódź
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.