TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Linia kolejowa Nowy Zagórz–Łupków będzie przebudowana
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 08.01.2020 11:15:34
Linia kolejowa Nowy Zagórz–Łupków będzie przebudowana (foto: PKP PLK)

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły prace projektowe dla rewitalizacji linii kolejowej Nowy Zagórz – Łupków na Podkarpaciu. Opracowanie dokumentacji kosztować będzie ponad 8 mln zł, ma być gotowa w połowie 2022 r.

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły prace projektowe dla rewitalizacji linii kolejowej Nowy Zagórz – Łupków na Podkarpaciu. Opracowanie dokumentacji kosztować będzie ponad 8 mln zł, ma być gotowa w połowie 2022 r.

Jak poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK, przygotowane będą plany dotyczące modernizacji torów i rozjazdów, przebudowy stacji i przystanków oraz wymiany mostów i wiaduktów na trasie z Nowego Zagórza do Łupkowa.

Wykonawcą dokumentacji projektowej będzie konsorcjum firm z liderem IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo. Konsorcjum będzie też pełniło nadzór autorski dla projektu "Rewitalizacja linii kolejowej nr 107 Nowy Zagórz – Łupków". Wartość podpisanej umowy to ponad 8 mln zł.

Jak podkreślił Hamarnik, przygotowanie studium wykonalności i dokumentacji pozwoli na rozpoczęcie przebudowy ponad 50-kilometrowej linii kolejowej, łączącej przez Bieszczady stację Nowy Zagórz ze stacją Łupków w pobliżu granicy polsko – słowackiej.

"Obecnie jednotorowa linia jest wykorzystywana do przewozów pasażerskich. Jeżdżą nią m.in. pociągi relacji: Gdynia Główna – Łupków, Zagórz – Komańcza, Rzeszów – Medzilaborce (Słowacja)" – dodał.

Linia ma być zrewitalizowana do 2027 r. Wymiana torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym pozwoli na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i wpłynie na skrócenie czasu przejazdu. Projekt ma być przygotowany tak, by pociągi pasażerskie mogły jeździć z prędkością 80 km/h, a towarowe 50 km/h.

Hamarnik zaznaczył, że są to prędkości na jakie linia o charakterze górskim została zbudowana. "Sprawdzone zostaną również możliwości – tam, gdzie to będzie możliwe, zwiększenia prędkości" – stwierdził.

W ramach inwestycji zmodernizowane będą perony na 5 stacjach i 9 przystankach, będą one m.in. dostosowane do osób niepełnosprawnych.

Rewitalizacja obejmie również 128 obiektów inżynieryjnych, w tym m.in. 26 mostów, 13 wiaduktów oraz jeden tunel kolejowy. Na tym odcinku zlokalizowanych jest również 40 przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowania te również mają być zmodernizowane. Dokładny zakres prac budowlanych zostanie sporządzony w dokumentacji projektowej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Nowy Łupków
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.