TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Limanowa bez szczęścia do dworca i fotowoltaicznych wiat
TransInfo.pl - Opublikowano: 21.03.2019 14:00:48
Limanowa bez szczęścia do fotowoltaicznych wiat

Fotowoltaiczne wiaty w Limanowej się oddalają. Oferta ponad budżetem. Gmina anuluje przetarg.

Gmina Limanowa otworzyła oferty w dwuczęściowym (drugim już) przetargu, który dotyczył budowy dworca przesiadkowego (część 1) i budowy 29 fotowoltaicznych wiat przystankowych wraz z systemami informatycznymi (część 2). Po otwarciu przetargu zadecydowano o anulowanie całego postępowania.

Tym razem wpłynęły dwie oferty na dworzec przesiadkowy (poprzednio – zero ofert) i jedna na fotowoltaiczne wiaty (poprzednio – dwie oferty), a przedstawiają się one następująco:

- część 1:

  • · Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych "Duda" Grażyna Duda i Ambient Studio Projektowe – z ceną 1826000,00 PLN brutto,

  • · Firma Budowlana Gurgul Piotr Gurgul – 3990694,82 PLN brutto,

- część 2:

  • · Konsorcjum: TK Telekom Sp. z o.o. i mpTechnology Sp. z o.o., które chcą zrealizować zamówienie za kwotę 9236070,00 PLN brutto (poprzednio to konsorcjum zaproponowało cenę niższą bo - 8487000,00 PLN brutto).

Niestety nadal problemem jest niski budżet zamawiającego, który wynosi:

  • dla części 1 - 1 000 000 PLN brutto,

  • a dla części 2 - 5 000 000 PLN brutto.

Z tak niskim budżetem Limanowa na pewno nie postawi wiat fotowoltaicznych i być może nie wybuduje dworca. O ile kwestia dworca przesiadkowego pozostaje naszym zdaniem otwarta (bo znalezienie brakującej kwoty jest możliwe), o tyle budowa nowoczesnych wiat przystankowych to raczej dalsza przyszłość, tym bardziej, że gmina otrzymała ofertę droższą niż poprzednio.

Dlatego najprawdopodobniej będziemy więc świadkami trzeciego podejścia. Przypomnijmy, że przedmiotowe zamówienie realizowane ma być w formule zaprojektuj i wybuduj w ramach większego projektu pod nazwą: "Niskoemisyjny Transport Miejski w Limanowej" dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Dworzec autobusowy

Jeśli zamawiający znajdzie dodatkowe środki, to nowy dworzec autobusowy będzie dwukondygnacyjny, gdzie parter stanowić ma przestrzeń otwarta, swobodna, natomiast piętro ma pełnić funkcje wydzielone. Na parterze znajdzie się hol z rozkładem jazdy wyświetlonym na monitorze, a także dyspozytornia. W holu ma znaleźć się miejsce na paczkomaty i multimedialny punkt informacji turystycznej. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji przeszkloną poczekalnię z widokiem na plac manewrowy. W środku będzie można skorzystać z toalet, ładowarek do telefonów, Wi-Fi, miejsca do przechowania bagażu i automatów do napojów, na jedzenie itp. Na piętrze znajdzie się z kolei bawialnia dla dzieci, szatnia, salonik multimedialny. Cały budynek będzie energooszczędny.

Wiaty i tablice informacji pasażerskiej

Wiaty o długości 6 m i wysokości 2,45 m mają być wyposażone w:

- minimum 8 miejsc siedzących,

- podświetloną odporną przed dewastacją i wpływem warunków atmosferycznych gablotę na reklamę,

- odporną przed dewastacją i wpływem warunków atmosferycznych gablotę z mapą linii autobusowych i planowanym rozkładem jazdy,

- adaptacyjny system oświetlenia nocnego LED - sprzężony z czujnikiem ruchu i obecności,

- obrotową kamerę monitoringu typu mini-ptz przestrzeni w okolicy przystanku,

- autonomiczny system fotowoltaiczny z odśnieżaniem połaci dachowej lub pochylony zabudowany na stelażu ponad połacią dachową,

- system Wi-Fi (Hot-Spot),

- zintegrowana z przystankiem dwustronna dwuwierszowa lub jednowierszowa tablica systemu SIP (zależne od lokalizacji),

- kosz na śmieci.

Wszystkie elementy elektroniczne i elektryczne przystanku powinny być zasilane przez odnawialne źródła energii (system złożony z paneli fotowoltaicznych, akumulatorów, odpowiedniej klasy inwertera z systemem zarządzającym). Rezerwowo w okresie zimowym, aby uniknąć głębokiego rozładowania baterii system zasilania powinien być tak zaprojektowany i dostarczony, aby miał możliwość przepięcia się na zasilanie z instalacji oświetlenia ulicznego lub innego źródła zasilania.

Tablice, które miałyby pojawić się na przystankach muszą być dwuwierszowe oraz dwustronne (po dwa wiersze na każdą stronę), a w 9 lokalizacjach zamawiający wymaga dostawy tablicy jednowierszowej. Treść wyświetlana na tablicach musiałaby pozwalać na logiczny podział wyświetlanej informacji pomiędzy różne środki transportu: komunikacja miejska, komunikacja międzygminna.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
dworzec
przystanek
Limanowa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.