TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Lewiatan za aplikacjami w transporcie osób
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 03.04.2019 11:30:11
Lewiatan za aplikacjami w transporcie osób

Zdaniem Konfederacji, takie rozwiązanie zmniejsza koszty operacyjne ponoszone przez kierowców taksówek, jest mniej podatne na nieuczciwe naliczanie opłat i zwiększa komfort pasażerów.

Popieramy możliwość stosowania aplikacji mobilnej jako alternatywy wobec obecnie stosownych taksometru i kasy fiskalnej - powiedział ekspert Konfederacji Lewiatan Dominik Gajewski odnosząc się do przyjętego  - 2 kwietnia - przez rząd projektu nowelizacji ustawy o transporcie drogowym.

Jak zaznaczył Gajewski "takie rozwiązanie zmniejsza koszty operacyjne ponoszone przez kierowców taksówek, jest mniej podatne na nieuczciwe naliczanie opłat i zwiększa komfort pasażerów."

Nowe przepisy

W przyjętej na wtorkowym posiedzeniu rządu nowelizacji ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw, autorstwa ministerstwa infrastruktury, zdefiniowano "pośrednictwo przy przewozie osób" jako działalność gospodarczą polegającą na przekazywaniu zleceń przewozu z wykorzystaniem domen internetowych, aplikacji mobilnych, programów komputerowych oraz systemów teleinformatycznych lub innych środków przekazu informacji.

W nowych przepisach wprowadzono z jednej strony obowiązki, jak np.: prowadzenia elektronicznego rejestru przez 5 lat, w którym przechowywane mają być wszystkie informacje na temat zleceń przewozowych. Z drugiej strony zaproponował ułatwienia i obniżkę kosztów uzyskania licencji.

Zniesiono również obowiązek szkolenia oraz egzaminu z topografii miejscowości i znajomości przepisów prawa miejscowego dla przedsiębiorcy osobiście wykonującego przewozy lub kierowcy przez niego zatrudnionego.

Zdaniem Lewiatana

"Lewiatan popiera rezygnację z egzaminów taxi i postuluje uchylenie przepisów ograniczających terytorialnie zakres działania licencji taxi" - stwierdził Gajewski. Dodał, że Konfederacja jest również zwolennikiem jedno-licencyjnego systemu opartego o prostą licencję taxi. Teraz licencji jest kilka.

Ekspert podkreślił ponadto, że "nieodzowne w procesie obsługi pasażera i późniejszych reklamacji jest również zobowiązanie pośredników do prowadzenia ewidencji zlecanych kursów". Daty i czasu ich realizacji, przebiegu przebytej trasy, zastosowanych taryf cenowych i finalnych kosztów poniesionych przez pasażera" - wymienił.

Nowe przepisy mają obowiązywać od 1 stycznia 2020 r. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ustawa
taxi
Uber
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.