TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kraków zamawia studium dla szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego
KRAKOW.PL InfoTram.pl - Opublikowano: 13.04.2018 12:42:02 3 komentarze
Kraków zamawia studium dla szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego

W piątek, 13 kwietnia, w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej opublikowano ogłoszenie o zamówieniu publicznym na opracowanie studium wykonalności budowy szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie.

W piątek, 13 kwietnia, w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej opublikowano ogłoszenie o zamówieniu publicznym na opracowanie studium wykonalności budowy szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie.

Zakończenie prac studyjnych zostało zaplanowane na koniec 2019 roku. Jeśli nie będzie odwołań pozostałych referentów po decyzji o wyborze wykonawcy, podpisanie umowy na realizację opracowania zaplanowano na połowę lipca tego roku. Na projekt zarezerwowano w budżecie 10 mln zł.

Opracowanie pozwoli na dokładne określenie warunków realizacji szybkiego i bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie. W ramach studium zostaną uwzględnione szczegółowe aspekty techniczne dotyczące m.in. warunków geologicznych, układu torowego (plan i profil trasy; przekroje poprzeczne i podłużne), technologii wykonania tuneli szlakowych i stacji, zasilania elektrotrakcyjnego, rozwiązania kolizji z istniejącą infrastrukturą podziemną i naziemną, parametry eksploatacyjne taboru.

Przygotowane zostaną również szczegółowe analizy finansowe i ekonomiczne oraz przedstawione zostaną możliwości realizacyjne (montaż finansowy zadania, etapowanie budowy), a przygotowane opracowanie oceni możliwości zabezpieczenia środków finansowych w budżecie miasta oraz możliwości pozyskania niezbędnego wsparcia zewnętrznego na realizację wszystkich etapów przyszłych zadań (np. granty UE, środki skarbu państwa, partnerzy prywatni, kredyty bankowe). Zakończenie prac studyjnych zostało zaplanowane na koniec 2019 roku.

W tym celu Gmina Miejska Kraków przygotowała i złożyła wniosek na studium wykonalności budowy szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie w ramach Instrumentu Łącząc Europę (Connecting Europe Facility – CEF), współfinansowanego przez Unię Europejską. Wniosek uzyskał akceptację Ministerstwa Rozwoju i został skutecznie złożony 3 lutego 2017 r.

Przypomnijmy, że 23 czerwca 2017 r. Ministerstwo Rozwoju zamieściło na swojej stronie internetowej informację o propozycji podziału środków z budżetu trzeciego konkursu o wsparcie projektów transportowych z instrumentu "Łącząc Europę". Wśród zarekomendowanych do wsparcia projektów jest m. in. Studium wykonalności budowy szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego w Krakowie. Rekomendacja dla przyznania wsparcia finansowego była uwarunkowana złożeniem dobrej jakości wniosku aplikacyjnego. Wnioski składane do konkursu CEF podlegały uprzedniej ocenie i zatwierdzeniu przez Ministerstwo Rozwoju.

Komisja Europejska w ramach konkursu CEF rekomenduje do wsparcia projekty wdrażające transport zrównoważony – przede wszystkim projekty kolejowe, a także projekty dotyczące inwestowania w budowę infrastruktury paliw alternatywnych oraz w ekologiczny transport miejski. Polska złożyła w konkursie 20 wniosków aplikacyjnych, jednak jedynie 10 spośród nich zyskało aprobatę Komisji Europejskiej, w tym wniosek Gminy Miejskiej Kraków.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
metro
przetarg
  • mechanik – 13.04.2018

    To teraz pora na studia "Nauka odbierania torowisk prawidłowo podbitych i z wykonanymi krzywymi przejściowymi.", "Zakup szlifierki - przyczepki za 200 tys. i całoroczna obsługa jej jedną brygadą vs robienie wałków", "Wymiana szyny pospawanej z pięciu sztuk w ul. Płaszowskiej na jedną prostą". Można tak długo wymieniać, Gmina ma duże pole do popisu.

  • farafiu01 – 15.04.2018

    Dodałbym jeszcze jakiś wykład o tworzeniu nowej linii tramwajowej, bez wycinania wszystkich możliwych drzew wzdłuż jej przebiegu. Tak jak ma być to przy trasie Meissnera-Mistrzejowice.

  • Jerzy Gicala – 15.04.2018

    @mechanik - na Płaszowskiej nie ma torowiska

  • mechanik – 16.04.2018

    @Jerzy Gicala Masz rację, oczywiście ul. Dworcowa, a szyny w ciągu Wielickiej przy ostatnio kombinowanym trójkącie. W pośpiechu popełniłem błąd. Płaszowska a dworzec w Płaszowie to nie rto samo :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.