TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Końskie bez ofert na 2 lub 3 autobusy klasy MAXI
INFOBUS.PL - Opublikowano: 25.10.2019 15:00:54
fot. Paweł_K, phototrans.pl

Końskie dłużej poczekają na nowe autobusy klasy MAXI. Miastu nie udało się zdobyć ofert na dwa lub trzy pojazdy takiej wielkości.

Końskie dłużej poczekają na nowe autobusy klasy MAXI. Miastu nie udało się zdobyć ofert na dwa lub trzy pojazdy takiej wielkości.

Przypomnijmy, że na początku lipca koneccy urzędnicy zamówili sześć midibusów. Pojazdy marki Mercus dostarczy warszawski Truck Export-Import Wynajem. Zostaną one przekazane najpóźniej w marcu 2020 r. Kontrakt opiewa na 2 797 020 PLN brutto. Dało to cenę za mały autobus Mercusa w wysokości 379 000 PLN netto w pakiecie z pięcioletnią gwarancją całopojazdową.

Z kolei pod koniec września ogłoszono przetarg na dostawę dwóch autobusów klasy MAXI, o napędzie spalinowym spełniającym normę emisji spalin Euro 6. Taki był zakres podstawowy nowego koneckiego zlecenia. Mogło ono jednak ulec rozszerzeniu. Miasto zapewniło sobie możliwość skorzystania z prawa opcji na domówienie jeszcze jednego autobusu.

Czego chciało miasto?
Miasto dopuściło możliwość zaoferowania autobusów wysokopodłogowych. Każda "dwunastka" miała być długa na 11,5 - 12,5 m. Musiał umożliwiać podróż nie mniej niż 34 pasażerom na miejscach siedzących. Dostęp na pokład miał być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0 lub 1-2-0.

Autobusy miał być napędzane silnikami diesla. Miała to być jednostka nie słabsza niż 200 kW. Silniki miały być zblokowane z przynajmniej sześciobiegowymi mechanicznymi skrzyniami biegów. W komorze silnika oczywiście nie mogło zabraknie systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnić miały okna boczne i co najmniej dwa szyberdachy i dwa wentylatory wyciągowe. Autobusy musiały być klimatyzowane za pomocą agregatu, którego moc chłodnicza ma wynosić min. 20 kW. Nie zabrakło oczywiście także monitoringu. Dla kierowcy przewidziano kabinę typu półzamkniętego. Autobusy miały być wyposażone trzy zewnętrzne diodowe wyświetlacze o standardowej rozdzielczości. Za kabiną kierowcy zamontowany miał zostać LCD 19". Nie mogło zabraknąć także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków.

Brak ofert
Wybrany dostawca musiał przekazać pojazdy do miasta w ciągu maksymalnie ośmiu miesięcy od podpisania umowy. Nie był to termin nierealny. Każda z koneckich "dwunastek" miała być objęta min. dwuletnią gwarancją całopojazdową.

Na razie jednak nie będzie ani gwarancji, ani autobusów. Przedwczoraj, 23 października przetarg został unieważniony. Powód? Brak ofert. Mimo jednak dobrego terminu dostawy brak chętnych może zastanawiać. W końcu nie był to źle przygotowany przetarg.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Końskie
UM
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.