TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

KM Łomianki kupiło ex jastrzębskie Nowe Urbino 12?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.05.2019 16:00:10
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

KM w Łomiankach rozstrzygnęło przetarg na dostawę dwóch, maksymalnie trzyletnich autobusów klasy MAXI. Spółka kupi je od mLeasing. Czy chodzi o Solarisy Urbino 12, które jeździły m.in. w Jastrzębiu-Zdroju?

Komunikacja Miejska w Łomiankach rozstrzygnęła przetarg na dostawę dwóch, maksymalnie trzyletnich autobusów klasy MAXI. Spółka kupi je od mLeasing. Czy chodzi o Solarisy Urbino 12, które jeszcze w marcu jeździły m.in. w Jastrzębiu-Zdroju?

Przewoźnik z podwarszawskich Łomianek w ostatnich latach zwiększył zakres przewozów, które powierzono mu do obsługi. Stąd też zwiększone potrzeby taborowe. W 2018 r. KM wzbogaciła się o dwa spalinowe Ursusy City Smile 12LFD. Natomiast już niedługo flotę spółki zasilą dwa elektryczne Solarisy Urbino 12.

Prócz zakupów nowych pojazdów KM pozyskała także trochę autobusów "z drugiej ręki". To pięć Jelczy M121M kupionych od MZA Warszawa oraz jeden dwunastoletni Solaris Urbino 12 pozyskany od Mobilisu. Z kolei kilka tygodni temu w Łomiankach pojawiły się dwa siedmioletnie Autosany SanCity 9LE, które pierwotnie jeździły po Wałbrzychu.

Najlepiej Solarisy
Teraz metraż poszedł do góry i KM postawiło sprawę jasno. Od ubiegłego tygodnia przewoźnik szukał dwóch autobusów klasy MAXI, najlepiej Solarisów Urbino 12. Przewoźnika interesowały w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,8 - 12,2 m, szerokości 2,4 - 2,5 m. Musiały być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2016 r. Każdy musi umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 28 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1100 mm.

Ponadto pojazdy muszą być napędzane silnikami diesla o mocy min. 209 kW. Jednostka ma spełniać przynajmniej normę Euro 6. Ma ona być zblokowana automatyczną, przynajmniej czterobiegową skrzynią biegów, wobec której spółka nie ma jakichś szczególnych wymagań.

Wentylację przestrzeni pasażerskiej ma zapewniać przynajmniej sześć okien przesuwnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy muszą posiadać klimatyzację opartą na agregacie o mocy chłodniczej min. 24 kW. Pojazdy muszą posiadać podstawowy system informacji pasażerskiej. Na zewnątrz znajdą się trzy wyświetlacze diodowe świecące na biało lub pomarańczowo. W środku ma się znaleźć min. jedna tablica LED to prezentacji informacji liniowej. Do tego oczywiście będą także głosowe zapowiedzi przystanków.

NU12 ex Jastrzębie-Zdrój?
Na oferty KM czekało do 27 maja. Okazało się, że wpłynęła jedna. Przedstawiło ją mLeasing. Oferta spółki zależnej mBanku opiewała na 1 476 000 PLN brutto. To dało 600 000 PLN netto za autobus. O jakie chodzi?

Na tą chwilę jedynie możemy przypuszczać, że mogą to być dwa Nowe Urbino 12, które Warbus pozyskał na potrzeby obsługi kontraktu w Jastrzębiu-Zdrój. Ich zakup finansował mLeasing. Następnie autobusy zostały przekazane w użytkowanie PKM, który był podwykonawcą warszawskiego przewoźnika. Od 11 marca autobusy są jednak bez zatrudnienia. A to z powodu wypowiedzenia przez Warbusa umowy na przewozy Międzygminnemu Związkowi Komunikacyjnemu.

KM dziś zaakceptowało ofertę mLeasing. A zatem jeszcze dwa dni i będziemy mieli pewność czy nasze podejrzenia się sprawdziły. Jeśli tak się stanie to oznacza, że będą to pierwsze Nowe Urbino 12 w wersji z napędem konwencjonalnym w aglomeracji warszawskiej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
KM Łomianki
Solaris
mLeasing
Warbus
PKM Jastrzębie-Zdrój
używane
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.