TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kleszczewo wybiera Solarisa. 9 autobusów MAXI i MIDI
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.12.2019 17:00:29
fot. Marcin Nader, poznanskie-autobusy.pl

Kleszczewo spod Poznania wzbogaci się o pierwsze w swojej historii nowe autobusy. Dziś, 9 grudnia miasto zaakceptowało ofertę Solarisa, którą otrzymało w przetargu na dostawę dziewięciu nowych pojazdów klasy MAXI i MIDI.

Kleszczewo spod Poznania wzbogaci się o pierwsze w swojej historii nowe autobusy. Dziś, 9 grudnia miasto zaakceptowało ofertę Solarisa, którą otrzymało w przetargu na dostawę dziewięciu nowych pojazdów klasy MAXI i MIDI.

Przypomnijmy, że gmina szukała dostawcy dziewięciu nowych autobusów- ośmiu klasy MAXI i jednego klasy MIDI. W przypadku najkrótszego z puli ma to być konstrukcja z nadwoziem o długości 9,5 – 10,6 m oraz wysokości do 3,2 m. Powinien umożliwiać podróż przynajmniej 75 pasażerom, w tym min. 21 na miejscach siedzących. Przynajmniej cztery fotele mają być dostępne z niskiej podłogi. Na pokład będzie można się dostać dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0 lub 1-2-0. 

Z kolei każda z "dwunastek" ma być długa na 11,8 - 12,2 m. Każda musi umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 34 na miejscach siedzących. Przynajmniej osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0.

A co pod maską?
Autobusy mają być napędzane silnikami diesla Euro 6. W przypadku "dziesiątki" ma to być jednostka o pojemności skokowej min. 6,3 l i nie słabsza niż 180 kW. Z kolei większe mają posiadać silniki nie mniejsze niż 6,7 l i o mocy przynajmniej 200 kW. Silniki będą zblokowane z przynajmniej czterobiegowymi automatycznymi skrzyniami biegów. 

Terminy i gwarancja
Autobusy będą objęte min. dwuletnią gwarancją całopojazdową. Ich dostawy będą realizowane w trzech transzach. Rozpoczęcie dostaw przewidziano w ciągu maksymalnie 210 od podpisania umowy. Wtedy w Kleszczewie mają się pojawić dwie "dwunastki". Maksymalnie 110 dni później powinny być cztery kolejne takie autobusy. Zamknięcie dostaw przewidziano na najpóźniej 420 dzień od zawarcia kontraktu- wtedy dojadą pozostałe autobusy klasy MAXI i "dziesiątka". Szczegółowo o wymaganiach Kleszczewa pisaliśmy tutaj.

Akcja-akceptacja
21 października minął termin składania ofert. Za zakupy Kleszczewo przygotowało 9 495 600 PLN brutto. Średnio założono więc nie więcej niż 898 428,18 PLN netto za jeden autobus. Nie za dużo w stosunku do tego co gmina chce. Nic więc dziwnego, że jedyna oferta przewyższała te szacunki. 

Przedstawił ją Solaris, który osiem nU12 i jednego nU10,5 wycenił na 10 513 056 PLN brutto. Średnio wychodzi więc 949 688,89 PLN netto za autobus w pakiecie z trzyletnią gwarancją całopojazdową.

Półtora miesiąca czekaliśmy na rozstrzygnięcie przetargu. Dziś je poznaliśmy. Kleszczewo zwiększyło budżet i dzięki temu mogło przystać na propozycję Solarisa. Czekamy więc już tylko na podpisanie umowy. A wtedy faktem staną się pierwsze w historii należącego do gminy Zakładu Usług Komunalnych fabrycznie nowe autobusy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Kleszczewo
UM
ZUK Kleszczewo
Solaris
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.