Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kampania 2018: Porozumienie Wygra Warszawa za rozbudową linii tramwajowych

infotram
25.07.2018 12:08
0 Komentarzy

Budowę liniitramwajowej obejmującej m.in. Wilanów oraz Mokotów zakłada rozwiązanie”Tramwajem na Mordor”, przedstawione w środę przez Porozumienie WygraWarszawa (WW). Przedstawiciele WW chcą również rozbudowy linii tramwajowych wcałym mieście.

Propozycję na konferencji odbywającej się w okolicachGalerii Mokotów przedstawili: lider Porozumienia i kandydat na prezydentaWarszawy Jan Śpiewak, kandydatki na wiceprezydentki: PaulinaPiechna-Więckiewicz i Dagmara Misztela oraz rzecznik WW Sebastian Liszka.

Śpiewak podkreślił, że tzw. „Mordor”, czylikompleks biurowy na Mokotowie, to „jedna z największych porażekurbanistycznych ekipy (prezydent stolicy) Hanny Gronkiewicz-Waltz”. Jegozdaniem warunki komunikacji w tym miejscu są „niegodne”, awarszawiacy tracą godziny na dojazdy. „Codziennie do +Mordoru+ dojeżdża -jak mówią szacunki – od 80 do 100 tys. osób, które pracują na co dzień w tejdzielnicy” – dodał.

Według kandydata na prezydenta stolicy „Mordor”należy „zszyć” z resztą Warszawy. „Dlatego nasza propozycjazbudowania kolejnej linii tramwajowej, która by połączyła Wilanów ze Służewcem,z Mokotowem, która by połączyła Metro Wilanowska ze Służewcem, z+Mordorem+” – powiedział.

Rzecznik WW wyjaśnił, że koszt tej inwestycji wyniósłby od300 do 400 mln zł, a czas, który warszawiacy poświęcają na dojazd z Wilanowa wokolice „Mordoru”, skróciłby się o połowę.

Misztela podkreśliła, że WW będzie optować za rozbudowąlinii tramwajowych w całym mieście – kolejne propozycje zostaną przedstawionena przyszłych konferencjach. „Naszym pomysłem na miasto jest szybkie skomunikowanie,zbudowanie szybkich połączeń międzydzielnicowych i tutaj widzimy ogromną rolętramwajów” – powiedziała.

Z kolei Piechna-Więckiewicz zapewniła, że połączenia, któreWW zaproponuje mają sprawić, aby tramwaj stał się w stolicy”alternatywą”. Jak oceniła, stołeczne metro to „towardeficytowy”. „Dlatego tak zależy nam na szybkim, priorytetowymrozwijaniu sieci tramwajowych” – dodała.


Komentarze