TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kampania 2018: Olsztyna nie stać na budowę drugiej nitki tramwajowej
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 01.10.2018 09:35:02 2 komentarze
Kampania 2018: Olsztyna nie stać na budowę drugiej nitki tramwajowej

Jestem za budową drugiej nitki tramwajowej, ale na razie miasta na to nie stać – mówi w rozmowie z PAP kandydat na prezydenta Olsztyna Andrzej Maciejewski (Kukiz'15).

Jestem za budową drugiej nitki tramwajowej, ale na razie miasta na to nie stać – mówi w rozmowie z PAP kandydat na prezydenta Olsztyna Andrzej Maciejewski (Kukiz'15).

Chciałbym jednak, by na nowo przyjrzeć się komunikacji miejskiej, przeanalizować to, co jest i wyciągnąć wnioski. Warto przy tym skorzystać ze społecznych propozycji i uwag pasjonatów komunikacji miejskiej. Już teraz mogę powiedzieć, że trzeba poprawić dojazd do dzielnicy przemysłowej i ją wyodrębnić jako osobną dzielnicę. Do mojego biura poselskiego przychodzili przedsiębiorcy z tych części miasta i skarżyli się, że prowadząc prace drogowe miasto odcięło od nich dojazd, a muszą płacić podatki od nieruchomości. To nie jest w porządku – dodaje Maciejewski.

Kandydat zapowiada także wprowadzenie Olsztyńskiej Karty Miejskiej dla osób rozliczających PIT w Olsztynie. Ta karta ma dać realne przywileje dla osób, które nie mają Karty Dużej Rodziny, karty seniora, czy nie łapią się na 500 plus. Takie osoby dziś nie mają nic, żadnych korzyści. Moja propozycja jest taka, że skoro mamy całkiem fajną komunikację miejską, ale o mizernym obłożeniu, to uważam, że należy zapewnić dzieciom i studentom bezpłatną komunikację publiczną – mówi Maciejewski.

Jak dodaje jest osobą, która nie mieszka w Olsztynie, tylko pod miastem. Tak więc system Karty Miejskiej to nie profity dla mnie. Odpowiadając na pytanie: jestem za zbudowaniem sieci parkingów takich, w których bilet parkingowy będzie automatycznie biletem miejskim. Takie parkingi powinny powstać na pętlach autobusowych i tramwajowych - Olsztyn ma starą zabudowę, więcej aut te ulice nie pomieszczą, miasto nie jest z gumy. Dlatego trzeba dać ludziom alternatywę, by nie jechali do miasta autem, tylko korzystali z komunikacji podmiejskiej. W ogóle uważam, że Olsztyn powinien postawić na rozwój aglomeracyjny, a nie jak teraz, gminno-powiatowy. I myśląc w taki sposób parkingi podmiejskie powinny powstać w Jonkowie, czy Gutkowie – stwierdza kandydat.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Olsztyn
kampania wyborcza
  • Julek Wojciechowski – 01.10.2018

    Kacper

  • Krzysztof Kantor – 01.10.2018

    Kto jest tym cieciem tramwajowym???

  • Paweł Pasternak – 01.10.2018

    Skąd my to znamy? Budowa linii tramwajowych jest droga i się nie opłaca.

  • Kamil Nowakowski – 01.10.2018

    Olsztyniacy wybiorą na 97% znanego człowieka, czyli Czesław Jerzy Małkowski, który zrobi tak że będzie stać na wszystko :P

  • Combino – 01.10.2018

    @Kamil Nowakowski: taaak,zwłaszcza jemu będzie stać... sorry,chciałem napisać oczywiście: jego będzie stać :D

  • Marecki – 01.10.2018

    No chociaż jedyny co z sensem gada...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.