Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kampania 2018: Olsztyna nie stać na budowę drugiej nitki tramwajowej

infotram
01.10.2018 07:35
0 Komentarzy

Jestem za budowądrugiej nitki tramwajowej, ale na razie miasta na to nie stać – mówi w rozmowiez PAP kandydat na prezydenta Olsztyna Andrzej Maciejewski (Kukiz'15).

Chciałbym jednak, by na nowo przyjrzeć się komunikacjimiejskiej, przeanalizować to, co jest i wyciągnąć wnioski. Warto przy tymskorzystać ze społecznych propozycji i uwag pasjonatów komunikacji miejskiej.Już teraz mogę powiedzieć, że trzeba poprawić dojazd do dzielnicy przemysłoweji ją wyodrębnić jako osobną dzielnicę. Do mojego biura poselskiego przychodziliprzedsiębiorcy z tych części miasta i skarżyli się, że prowadząc prace drogowemiasto odcięło od nich dojazd, a muszą płacić podatki od nieruchomości. To niejest w porządku – dodaje Maciejewski.

Kandydat zapowiada także wprowadzenie Olsztyńskiej KartyMiejskiej dla osób rozliczających PIT w Olsztynie. Ta karta ma dać realneprzywileje dla osób, które nie mają Karty Dużej Rodziny, karty seniora, czy niełapią się na 500 plus. Takie osoby dziś nie mają nic, żadnych korzyści. Mojapropozycja jest taka, że skoro mamy całkiem fajną komunikację miejską, ale omizernym obłożeniu, to uważam, że należy zapewnić dzieciom i studentombezpłatną komunikację publiczną – mówi Maciejewski.

Jak dodaje jest osobą, która nie mieszka w Olsztynie, tylkopod miastem. Tak więc system Karty Miejskiej to nie profity dla mnie.Odpowiadając na pytanie: jestem za zbudowaniem sieci parkingów takich, w którychbilet parkingowy będzie automatycznie biletem miejskim. Takie parkingi powinnypowstać na pętlach autobusowych i tramwajowych – Olsztyn ma starą zabudowę,więcej aut te ulice nie pomieszczą, miasto nie jest z gumy. Dlatego trzeba daćludziom alternatywę, by nie jechali do miasta autem, tylko korzystali zkomunikacji podmiejskiej. W ogóle uważam, że Olsztyn powinien postawić narozwój aglomeracyjny, a nie jak teraz, gminno-powiatowy. I myśląc w taki sposóbparkingi podmiejskie powinny powstać w Jonkowie, czy Gutkowie – stwierdza kandydat.


Komentarze