TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kampania 2018: Metro działa dobrze, ale może działać lepiej
InfoTram.pl - Opublikowano: 05.10.2018 12:47:54
Kampania 2018: Metro działa dobrze, ale może działać lepiej

Metru w Warszawie wystawiamy ocenę dobry plus, ale chcielibyśmy, żeby działało na piątkę z plusem - mówili w piątek przedstawiciele stowarzyszenia Miasto Jest Nasze.

Metru w Warszawie wystawiamy ocenę dobry plus, ale chcielibyśmy, żeby działało na piątkę z plusem - mówili w piątek przedstawiciele stowarzyszenia Miasto Jest Nasze.

W ramach programu "Metro plus" zaproponowali m.in. likwidację bramek i przebudowę łącznika między I a II linią metra. W czwartek doszło do awarii schodów ruchomych na stacji Metro Centrum, prowadzących na peron w kierunku Kabat. W wyniku awarii cztery osoby odniosły niegroźne obrażenia. Jak poinformował PAP koordynator pogotowia ratunkowego, dwie osoby zostały przewiezione do szpitala przy ul. Lindleya, jedna do szpitala na Solcu. Jednej osobie udzielono pomocy na miejscu. Poszkodowani odnieśli obrażenia urazowe - stłuczenia i obtarcia w wyniku wypadku na dole schodów.

Jak mówił w piątek lider stowarzyszenia Miasto Jest Nasze Jan Mencwel, to zdarzenie "uświadamia wszystkim, że techniczne rozwiązania, które stosujemy w metrze, są bardzo istotne". "Metro warszawskie jest w tej chwili dobre, wystawiamy mu ocenę - powiedzmy - dobry plus, a chcielibyśmy, żeby działało na piątkę z plusem" - podkreślił Mencwel.

Postulaty stowarzyszenia zaprezentowane w piątek w ramach programu "Metro plus" obejmują: likwidację bramek w metrze, lepsze wykorzystanie ruchomych schodów, przebudowę łącznika między I a II linią metra, budowę łącznika między stacją metra Centrum a stacją PKP Warszawa Śródmieście, a także lepszą informację pasażerską.

Część propozycji omówili kandydaci do Rady Miasta z listy KWW Miasto Jest Nasze - Ruchy Miejskie, Paweł Przewłocki oraz Borys Lewandowski.

W kontekście awarii w metrze, Lewandowski przekonywał o potrzebie renegocjowania umów serwisowych. "Czas naprawy nie powinien trwać dłużej niż dobę, a w przypadku niedotrzymania terminu, kary powinny być dotkliwe" - podkreślił. Jak zauważył, na stronie ZTM można znaleźć przykładowo informację o niedziałających windach, natomiast niemożliwe jest już znalezienie takiej informacji dotyczącej schodów.

Wskazywał też na kwestię dostępności metra. "Dostępność dla osób niepełnosprawnych czy z wózkiem czy z dużym bagażem - w ogóle osób o ograniczonej mobilności - to jest wymóg cywilizacyjny narzucony nam przez Unię Europejską, który jest właściwie miarą rozwoju cywilizacyjnego miasta" - ocenił.

Przewłocki przekonywał z kolei, że bramki w metrze są niepotrzebne. "Bramek nie ma w autobusach, nie ma w tramwajach, nie ma w SKM i my uważamy, że bramki należy zlikwidować, ponieważ nie spełniają swojej funkcji" - mówił. Jak tłumaczył, większość osób podróżujących metrem posiada bilety długookresowe, a pozostali pasażerowie mogą np. wybrać windę czy przejść przez przejście ewakuacyjne bez konieczności skontrolowania biletu.

Przewłocki zwrócił też uwagę na kwestię łącznika między I a II linią metra na stacji Świętokrzyska. "Ten łącznik jest po prostu za wąski, tam się ciągle korkuje przejście, robią się kolejki" - mówił. "Uważamy, że trzeba rozpocząć dyskusję o tym, jak to zmienić" - zaznaczył.

Wybory samorządowe odbędą się 21 października. Druga tura wyborów wójta, burmistrza, prezydenta miasta odbędzie się 4 listopada.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
budowa
Warszawa
kampania wyborcza
  • Maciej Wojciechowski – 05.10.2018

    Jak wprowadzą bezpłatną komunikację, to zaoszczędzą na druku i dystrybucji biletów, kontrolerach, kasownikach, bramkach itp. 😂

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.