TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kampania 2018: III linia metra jak najszybciej
PAP InfoTram.pl - Opublikowano: 11.05.2018 17:57:37
Kampania 2018: III linia metra jak najszybciej

Za jak najszybszą budową w stolicy III linii metra opowiedzieli się w piątek warszawscy politycy PiS. Ich zdaniem plany budowy linii do stacji metra Gocław powinny zostać przyspieszone; ocenili też, że pozwalają na to środki, które ma do dyspozycji miasto.

"Naszym zdaniem metro na Gocław powinno być szybciej, prace koncepcyjne czy projektowe powinny się wcześniej rozpocząć i to metro powinno być znacznie szybciej niż w 2030 roku" - podkreślił poseł PiS Paweł Lisiecki na wspólnej konferencji prasowej z radnymi Pragi-Południe Dariuszem Lasockim, Markiem Borkowskim i Mariolą Gac.

"Naszym zdaniem pozwalają na to środki, które ma miasto stołeczne Warszawa, stąd nasze zdziwienie, że kandydat na prezydenta stolicy Rafał Trzaskowski w ten sposób podchodzi do tego tematu" - dodał.

Lisiecki symbolicznie przekreślił afisz z napisem "Metro Gocław 2030" i dopisał obok słowa: "Metro szybciej".

Borkowski pytany przez PAP, skąd wzięła się ta data, wyjaśnił, że "rok 2030 przewijał się w doniesieniach medialnych związanych z hipotetycznymi planami budowy III linii metra".

W środę kandydat PO i Nowoczesnej na prezydenta Rafał Trzaskowski zapowiedział m.in. rozbudowę I linii metra poprzez zbudowanie stacji na placu Konstytucji i Muranowie oraz dobudowanie za końcową stacją Młociny jednej lub dwóch stacji; dalsze prace budowlane na II linii metra i rozważenie przedłużenia jej z Targówka na Białołękę, a także prace nad budową III linii metra od obecnej stacji II linii metra Stadion, gdzie znajduje się dodatkowy peron, i pociągnięcie tej nitki na Gocław. Trzaskowski nie podał żadnych terminów.

W ocenie Lasockiego dla mieszkańców Gocławia metro jest to "paląca sprawa". Jak zauważył, ta część miasta jest "jednym z największych placów budowy w Warszawie i w Polsce", gdzie mieszka ok. 80 tys. osób, a wkrótce będzie 100 tys. "Mieszkańcy optują za tym, żeby odkorkować Gocław" - podkreślił poseł.

"Jesteśmy za tym, aby wcześniejsze plany związane z budową tej odnogi do stacji metra Gocław zostały przyspieszone" - oświadczyła Gac.

Borkowski podkreślił, że piątkowy briefing prasowy zorganizowano nad "zbudowanym już peronem, który od trzech lat stoi nieużywany, a był przeznaczony na tę inwestycję".

"Wiemy, że metro jest +miastotwórczym+ czynnikiem, wiemy jaki boom inwestycyjny miał miejsce na Kabatach, gdzie znajduje się I linia metra, a teraz podobnie rozwija się Wola, czy ta część Pragi (wokół stacji Stadion) " - zauważył radny.

Trzaskowski pytany przez PAP o słowa polityków PiS dot. III linii metra, odparł, że "mieszkańcy Gocławia potrzebują jak najszybciej dobrego połączenia transportem szynowym z centrum miasta". "Komunikacyjne potrzeby tej dzielnicy są duże, dlatego już obecnie realizowany jest projekt tramwaju na Gocław" - zauważył poseł PO.

Jak zaznaczył "tramwaj nie wyklucza budowy III linii metra, która byłaby ważna dla całej Pragi Południe: tak samo dla Gocławia jak i dla Grochowa". "Ta linia jest szczególnie istotna dla węzła transportowego Rondo Wiatraczna, obsługującego całą wschodnią aglomerację" - dodał.

W ocenie posła PO "podawanie konkretnej daty startu budowy III linii byłoby dziś nieodpowiedzialne". "W tej chwili trwa przecież kolejny etap budowy II linii metra – i na niej koncentruje się wysiłek finansowy miasta" - podkreślił.

Trzaskowski zadeklarował, że "za kilka lat, gdy II linia będzie już gotowa, będziemy mogli rozpocząć przygotowania do budowy III linii". "Wiele zależy od tego, ile funduszy europejskich – i na jakich warunkach – rządowi uda się wynegocjować w nowym budżecie unijnym" - mówił.

Tomasz Kunert z Urzędu Miasta Warszawa poinformował w piątek PAP, że budowa III linii jest w planach strategicznych miasta, natomiast nie jest określone, kiedy będzie realizowana. "Nie ma żadnych dokumentów, które by określały, kiedy będziemy budowali ten fragment metra, nazywany III linią" - podkreślił.

"Mamy studium wykonalności, które jest potrzebne do rozpoczęcia budowy III linii metra. Ta inwestycja jest w planach strategicznych, bo umieszczamy ją w planach miejscowych i jest w studium uwarunkowań zagospodarowania przestrzennego miasta" - dodał.

W jego ocenie przyszłość inwestycji zależy przede wszystkim "od finansów miasta i ewentualnego dofinansowania ze środków europejskich".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
metro
Warszawa
budowa
  • Marcin Piotrowski – 11.05.2018

    To 2 linie nie wystarczą?

  • Jacek Kacprzak-Kubiński – 11.05.2018

    Najlepiej jutro!

  • Maciej Wojciechowski – 11.05.2018

    W opcji planowanej od wielu lat, to najbardziej chory pomysł pod słońcem. Trzecia linia tak, ale nie jako proteza drugiej linii.

  • Kuba Perkowski – 11.05.2018

    Bardzo dobry pomysl mimo wszystko bo konczymy zaraz budowe II wiec mozna zabrac sie za III na goclawiu i wiatracznej brakuje metra

  • Krzysztof Trzyś – 11.05.2018

    Kiełbasa

  • Marek Maslowiec – 11.05.2018

    Jaki to moze i nawet metro do Pragi wybuduje. Przez Cieszyn bedzie jechala kolejka 😂😂😂

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.