TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

JSW dołącza do Solarisa w Hydrogen Europe
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 26.03.2019 09:00:10 1 komentarz
JSW dołącza do Solarisa w Hydrogen Europe.

Jastrzębska Spółka Węglowa (JSW) przystąpiła do Europejskiego Stowarzyszenia Wodoru i Ogniw Paliwowych Hydrogen Europe. To już czwarty podmiot z Polski w tej organizacji.

Jastrzębska Spółka Węglowa (JSW) przystąpiła do Europejskiego Stowarzyszenia Wodoru i Ogniw Paliwowych Hydrogen Europe. To już czwarty podmiot z Polski w tej organizacji, obok Solaris Bus & Coach, trójmiejskiego klastra i IEN Instytutu Energetyki.

Śląska spółka deklaruje, że stawia na wodór jako paliwo przyszłości, pracując nad innowacyjnymi technologiami produkcji tego gazu w swoich koksowniach.

Hydrogen Europe z siedzibą w Brukseli to znaczące europejskie stowarzyszenie wodoru i ogniw paliwowych. Skupia ponad 100 firm przemysłowych, 68 organizacji badawczych oraz 13 stowarzyszeń. Współpracuje z Komisją Europejską oraz najważniejszymi krajowymi instytucjami, urzędami, uczelniami oraz ośrodkami naukowymi na rzecz rozwoju ogniw paliwowych i technologii wodorowych. Do stowarzyszenia należą m.in. firmy 3M, Airbus, Alstom, Anglo American, Audi, BMW GROUP, China Energy, General Motors, Toyota.

-"Hydrogen Europe to wpływowe stowarzyszenie zrzeszające światowych potentatów inwestujących w wodór, będący przyjaznym środowisku źródłem energii. Właśnie dlatego JSW zdecydowała się na przystąpienie do stowarzyszenia. Chcemy z tradycyjnego dostawcy strategicznego surowca dla przemysłu stalowego przekształcić się w nowoczesną grupą przemysłową, która rozwija innowacyjne, efektywne i przyjazne środowisku technologie" – powiedział cytowany w poniedziałkowym komunikacie prasowym JSW prezes spółki Daniel Ozon.

Separacja wodoru dla komunikacji

Przystąpienie do Hydrogen Europe ma umożliwić pogłębienie współpracy JSW z największymi firmami, instytutami oraz stowarzyszeniami stawiającymi na przemysłowe wykorzystanie wodoru. Obecnie grupa JSW pracuje nad uruchomieniem pierwszej instalacji separacji wodoru, który jest produktem ubocznym w procesie produkcji koksu.

Według planów spółki, wodór wyprodukowany w Koksowni Przyjaźń w Dąbrowie Górniczej może w przyszłości zasilać setki bezemisyjnych autobusów, wożących pasażerów w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Łącznie wszystkie koksownie należące do grupy JSW mają potencjał produkcyjny sięgający 72 tys. ton wodoru rocznie. Planowana instalacja w Koksowni Przyjaźń pozwoliłaby na wyprodukowanie ok. 8 tys. ton wodoru na rok, o czystości 99,999 proc. H2, co zabezpieczyłoby roczne zapotrzebowanie ponad 900 autobusów lub ponad 4 tys. samochodów osobowych z napędem wodorowym. Spółka analizuje obecnie poszczególne rozwiązania techniczne do separacji wodoru, szczególnie pochodzące z rynku azjatyckiego.

Test  na COP

"Spółka chce stać się głównym dostawcą wodoru w regionie i w ten sposób przyczynić się m.in. do osiągnięcia celów polityki środowiskowej na Śląsku. Aktywnie promujemy to paliwo - tak było na przykład podczas szczytu klimatycznego COP24 w Katowicach" - przypomniała szefowa biura ds. relacji międzynarodowych Karolina Kuś.

Podczas grudniowego szczytu klimatycznego JSW uruchomiła m.in. specjalny autobus wodorowy, a także mobilną stację tankowania wodoru. Skorzystali z niej m.in. przedstawiciele stowarzyszenia Hydrogen Europe - szef tej organizacji przyjechał na szczyt klimatyczny z Brukseli do Katowic samochodem o napędzie wodorowym i korzystał ze stacji mobilnej przez siedzibą spółki JSW Innowacje.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wodór
JSW
  • Aurelia – 26.03.2019

    Ursus miał być przyszłością, a staje się przeszłością. JSW postawił na solidnego partnera.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.