Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jest wykonawca tramwaju do Górki Narodowej

infotram
10.03.2017 13:24
0 Komentarzy

Krakowski ZIKiTwyłonił wykonawcę na opracowanie dokumentacji projektowej i budowę liniitramwajowej z osiedla Krowodrza Górka do Górki Narodowej.

Koszt inwestycji wyniesie 326 mln 225 tys. zł. Przetargwygrało konsorcjum Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR iPrzedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK. Podpisanie umowynastąpi najwcześniej za miesiąc po zakończeniu kontroli uprzedniej w UrzędzieZamówień Publicznych. Taka procedura musi być zapewniona, ponieważ przetargprzekracza 20 mln euro.

Tramwaj na Górkę Narodową jest szczególnie oczekiwany przezmieszkańców północnego Krakowa, którzy liczą na lepsze skomunikowanie z centrummiasta. Jak pokazał przykład innych dużych osiedli – Kurdwanowa i Ruczaju,szybki tramwaj jest najlepszym rozwiązaniem komunikacyjnym na takich trasach.

Wykonawca wyłoniony w przetargu będzie miał za zadaniewykonanie projektu inwestycji, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych,budowę nowego odcinka linii tramwajowej wraz z układem drogowym orazprzeprowadzenie prób i testów na wybudowanej infrastrukturze. Pięciokilometrowatrasa poprowadzi przez osiedla Krowodrza Górka, Prądnik Biały, ul.Pachońskiego, ul. Bociana do Górki Narodowej.

Inwestycja obejmuje m.in. budowę i rozbudowę torowiskatramwajowego wraz z budową (przebudową) przystanków tramwajowych, peronów izatok autobusowych oraz budowę siecitrakcyjnej. W zakres prac wchodzi także przebudowa pętli tramwajowo-autobusowejKrowodrza Górka, budowa pętli tramwajowo-autobusowej Górka Narodowa z budynkiemdworcowym który będzie harmonijnie połączony z zadaszeniem nad peronamiautobusowymi, dojściem do budynku oraz strefą wejściową od strony peronów, atakże budowa trzech parkingów w systemie „P&R”: w rejonie pętlitramwajowej Krowodrza Górka, przy skrzyżowaniu z ul. Pachońskiego oraz przypętli końcowej Górka Narodowa.

W ramach inwestycji zostanie także uruchomiony obszarowysystem sterowania ruchem, który będzie odpowiadał za to, aby tramwaj miał pierwszeństwona skrzyżowaniach.

Budowa tej linii to dobre wieści również dla kierowców. Wramach zadania przebudowane zostaną ulice Pachońskiego, Siewna, Bociana orazpowstanie nowy odcinek drogi na osiedlu Górka Narodowa – od projektowanegoskrzyżowania z ul. Banacha do al. 29 Listopada. Nie zapominajmy również otrzech parkingach P&R.

Rozbudowa układu drogowego to także budowa nowych obiektówinżynierskich, np. tunelu w ciągu ul. Opolskiej, estakady nad doliną Sudoł,kładki dla pieszych nad trasą KST (na wysokości ul. Szopkarzy i Danka), mostówna rzece Białucha i na potoku Bibiczanka oraz tunelu pod linią kolejową, którymporuszał będzie się nie tylko tramwaj, ale też rowerzyści i piesi.


Komentarze