TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jedna oferta na remont kapitalny wrocławskiej Skody 16T. Zaskakująca?
InfoTram.pl - Opublikowano: 22.03.2019 11:46:33 1 komentarz
Jedna oferta na remont kapitalny wrocławskiej Skody 16T. Zaskakująca?

Tylko jedna oferta została złożona w przetargu na wykonanie remontu kapitalnego tramwaju typu Skoda 16 T.

Tylko jedna oferta została złożona w przetargu na wykonanie remontu kapitalnego tramwaju typu Skoda 16 T.

Zainteresowanie wykonaniem prac wyraziła czeska firma Ekova Electric a.s., proponują kwotę 3.624.810,00 zł brutto (2.947.000,00 zł netto). Szacunki zamawiającego to 3.075.000,00 zł brutto, a więc nieco mniej niż chce oferent. Ekova może zrealizować prace w ciągu 10 miesięcy.

Czekamy na decyzję komisji przetargowej.

Przypomnijmy. Remont ma objąć następujące elementy:

Część mechaniczna: wózki (napędowe i toczne), w tym m.in. przekładnie, sprzęgło zębate, koła tramwaju, zestawy kołowe, hamulec tarczowy, amortyzatory oraz sprawdzenie połączeń pudła z wózkiem;

W zakresie pudła: sprzęgi, zderzaki i amortyzatory zderzakowe, odgarniacze, szkielet pudła wagonu, część zewnętrzną, dach wagonu, część wewnętrzną, stanowisko motorniczego, fotele, w tym motorniczego, piasecznicę, podłogę, poręcze, przejścia, drzwi, ogrzewanie, wentylację, oświetlenie czy elementy związane z bezpieczeństwem podróży.

Część elektryczna obejmuje m.in. prace przy asynchronicznym silniku trakcyjnym 12MLU 3436 K/4, jednoramiennym odbieraku prądu Fb700.81, falowniku NSC 128 GE 03 M, a także przetwornicy, rezystorze hamowania, kasownikach czy okablowaniu i wskaźnikach.

I dalej prace obejmują również: system informacji pasażerskiej, autokomputer pokładowy wraz z modułami komunikacyjnymi, radiotelefon systemu TETRA, moduł zapowiedzi głosowych oraz system monitoringu wizyjnego.

Tramwaj po remoncie kapitalnym musi być wolny od wad fizycznych oraz wad prawnych. W ramach zawartej umowy Wykonawca sporządzi i uzgodni z Zamawiającym, a następnie przekaże Zamawiającemu dokumentację techniczną, remontową oraz inne wymagane dokumenty dodatkowe odnoszące się do przedmiotu umowy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Skoda
Ekova
MPK Wrocław
modernizacja
  • Marcin Słodownik – 22.03.2019

    Myślałem że Modertrans 🙃

  • Artur Bratuś – 22.03.2019

    Co jest dziwnego w tym że Czesi chcą modernizowac czeski tramwaj?

  • Leszek Drabent – 22.03.2019

    Nie lepiej to sprzedać w p*du?

  • Krzysztof Zawada – 22.03.2019

    Ciekawe czy wyeliminuje to największe wady skody czyli piszczace przeguby i falowniki.

  • Combino – 22.03.2019

    Akurat pierwsze co mi przyszło na myśl to była Ekova; jeśli brali się za goeteborskie Sirio,to kto inny mógł złożyć ofertę na Skody,których producent raczej nie będzie odnawiał (albo walnie na to zaporową cenę)? Czyli w sumie chyba żadna niespodzianka...@Marcin Słodownik: Modertrans jest zbyt zapchany.@Krzysztof Zawada: raczej wątpliwe; nie wyeliminują niczego,co normalnie Czechom nie przeszkadza.

  • Piter Ban – 22.03.2019

    Szkoda, że przy okazji nie zastanie ten wagon doposażony w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej.

  • Jakub Kowalczyk – 24.03.2019

    Dobra wiadomość z tym remontem kapitalnym, a wykonawca zaskakujący czy nie najważniejsze, żeby sprawnie wywiązał się ze swojego zadania.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.