TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jedna oferta na manewrówki dla PKP Intercity. Zaskakująca?
InfoRail.pl - Opublikowano: 28.05.2019 12:11:21 2 komentarze
Jedna oferta na manewrówki dla PKP Intercity. Zaskakująca?

Tylko jeden producent chce dostarczyć lokomotywy manewrowe dla PKP Intercity.

Tylko jeden producent chce dostarczyć lokomotywy manewrowe dla PKP Intercity.

To czeska firma CZLoko. Jej oferta znacznie przewyższa jednak szacunki zamawiającego. PKP Intercity na ten chciały przeznaczyć 61.500.000,00 zł brutto. CZLoko proponuje 83.502.585,00 zł netto, co daje 8.296.750,00 zł netto za jeden pojazd. Wydaje się to być ceną zbyt wygórowaną dla przewoźnika, choć niczego nie można jeszcze przesądzać.

Przypomnijmy, że ogłoszony w październiku 2018 roku przetarg obejmuje dostawę 10 lekkich manewrowych lokomotyw spalinowych oraz przeszkolenie osób wskazanych przez zamawiającego w zakresie ich obsługi, a także dostawę wyprawki.

Zamawiający wymaga dostarczenia pojazdów fabrycznie nowych tj. zbudowanych z fabrycznie nowych elementów, zespołów, podzespołów i części, dotychczas nie eksploatowanych. Wykonawca musi udzielić gwarancji jakości na każdy z pojazdów (ich poszczególne elementy), ich oprogramowanie oraz sporządzoną dokumentację, o której mowa w umowie, a także rękojmi na każdy Pojazd, na okres co najmniej 48 miesięcy. Zamawiający wymaga, aby wykonawca zagwarantował w całym okresie gwarancji dotrzymanie minimalnego średniego współczynnika dostępności wszystkich dostarczonych Pojazdów w każdym kwartale kalendarzowym na poziomie co najmniej 90 %.

Dostawa pierwszego z pojazdów nastąpić miała w terminie do 18 miesięcy od dnia podpisania Umowy. Dostawa kolejnych 9 pojazdów natomiast w terminie do 24 miesięcy od dnia podpisania umowy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CzLoko
PKP Intercity
lokomotywa
  • Wojciech Liberda – 28.05.2019

    Dopłacić i brać... bo widać ewidentnie, że nie ma tyłu producentów, którzy by się za to zabrali...

  • Andrzej Siwak – 28.05.2019

    Zamiast kupić porządny sprzęt ( CZ Loko robi dobre pojazdy) znowu będą jeździć na dziurawych drzwiach od stodoły. Bo lepiej pożydzić niż mądrze zainwestować. Zupełnie jak w PLK.🤨

  • mechanik – 28.05.2019

    Kwota lekko paranoidalna, biorąc pod uwagę nie tak dawny zakup 12 lokomotyw EffiShunter 300 przez CD. Czy naprawdę PKP IC nie umie tego mądrze rozegrać? Czy też może nie chce?

  • DarekP – 28.05.2019

    Pytanie, dlaczego nie wybrano dokładnie tego, co produkuje CZ Loko, tylko kombinowano w specyfikacji?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.