TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jedna oferta na dostawy dwukierunkowych tramwajów dla MPK Poznań
InfoRail - Opublikowano: 09.02.2016 15:28:24 17 komentarzy
Jedna oferta na dostawy dwukierunkowych tramwajów dla MPK Poznań

Bez niespodzianki w Poznaniu. Tylko Modertrans chce dostarczyć dwukierunkowe wagony dla tamtejszego MPK. Transakcja prawie na pewno zostanie sfinalizowana, gdyż oferta producenta mieści się w budżecie, jaki przewoźnik chce przeznaczyć na ten cel. MPK konsekwentnie zatem stawia na produkty Modertransu. To już drugi w ostatnim czasie przetarg w Poznaniu, który wygra ta firma. Poprzedni, także na 20 wagonów, tyle, że jednokierunkowych, zgarnął również Modertrans.

Przetarg obejmował dostawę tramwajów wraz z serwisem gwarancyjnym. Wagony mają być dwukierunkowe, częściowo niskopodłogowe, wieloczłonowe o długości od 28 do 32 m i szerokości od 2,35 do 2,40 m, napędzane silnikami prądu przemiennego. Trzeba będzie je dostarczyć w ciągu 20 miesięcy od udzielenia zamówienia.

A to obejmuje ponadto dostawę niezbędnego do eksploatacji tych tramwajów specjalistycznego wyposażenia zajezdni Franowo przy ul. Szwajcarskiej (innego niż standardowe wyposażenie posiadane aktualnie przez zamawiającego), oprzyrządowania i narzędzi; przeprowadzenie szkolenia pracowników w zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacji dostarczonych tramwajów oraz dostarczenie dokumentacji niezbędnej do eksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowych tramwajów.

Mimo, że tramwaje zostaną wyposażone w ładowarki USB, oświetlenie LED czy klimatyzację, to nadal, według niektórych obserwatorów rynku tramwajowego, Moderusy są tylko rozwinięciem wagonów 105Na. Po zakupie nowoczesnych i niskopodłogowych Solarisów Tramino poznańskie MPK stawia teraz na wagony z tylko niewielkim odsetkiem niskiej podłogi. To trochę krok wstecz. Z drugiej jednak strony zakup takich wagonów to szybki sposób na wymianę najstarszych wozów poprzez zastąpienie ich takimi właśnie, częściowo niskopodłogowymi tramwajami z Modertransu. Zdania co do słuszności tej decyzji są podzielone.



Sprawdź też:
MPK Poznań
Modertrans
Poznań
  • Ośka – 09.02.2016

    A co MPK Poznań chce wycofać po dostawach Moderusów Beta ?

  • WK – 09.02.2016

    Prawdopodobnie Helmuty GT8, a po dostawach dwukierunkowych Moderusów chcą wycofać też GT8-ZR (wreszcie!).

  • ol – 09.02.2016

    prosimy Modertrans o szybkie dostawy, żeby te trupy Helmuty poszły w końcu na żyletki...

  • Kibic – 09.02.2016

    Czemu zachodnie miasta cofają się w rozwoju :(

  • . – 09.02.2016

    Bo odrobiły lekcje i już wiedzą, że nie stać ich na koszty eksploatacji 100% niskiej podłogi (do tego UE ani grosza nie dopłaci)

  • TRAM – 09.02.2016

    Nie Helmuty będą kasowane a wagony 105 Na na wydziale S-1...Pierwsze trzy już są złomowane...

  • Ośka – 09.02.2016

    A czemu MPK woli kasować 105Na od GT8 ?

  • . – 09.02.2016

    Na S1 kasowane są wozy za które przyjedzie 20 sztuk jednokierunkowych bet (a zajezdnia z gumy nie jest). Z S2 poleci kilka największych strupów a klika już się skasowało w wypadkach.

  • Wre ah wre – 09.02.2016

    Bo za stopiątki będą nowe stopiątki pod pseudonimem beta.

  • 555spinach – 10.02.2016

    Double beta albo beta duo albo mega beta

  • delfin – 10.02.2016

    Żeby Wrocław tak zadbał o Protram jak Poznań o Modertrans to by nie było upadłości tej firmy

  • z – 10.02.2016

    Bardzo dobry tram BETA ,pisze senior któremu nie przeszkadza 25 % niskiej podłogi najważniejszy jest koszt przejazdów 50 zł na rok na wszystkie linie bus+tram. Helmut jest znacznie tańszy w eksploatacji,przeglądy i nie ma wątpliwości co kasować należy 105.Życzę pozostałym seniorom w kraju właśnie takich przejazdów,ale wiem iż płacą znacznie drożej.

  • wielki – 11.02.2016

    W zamian za dwukierunki Modertransu na żyletki pójdą GT8ZR, to oczywiste, natomiast zastanawia mnie polityka MPK polegająca na cięciu 105Na, nawet o wysokich numerach (2xx), zamiast GT8 z których większość to złom. Może i bardziej komfortowe, ale wystarczy popatrzeć, jak skasowane po uderzeniach są GT8, a jak 105Na... Co do "kroku wstecz" z kupnem Bet - nie zgadzam się. To krok naprzód, na jaki nas stać. Obecnie polskie miasta nie są w stanie wymienić taboru na niskopodłogowy, tak aby wszystkie były 100% niska podłoga. Uważam, że kupno Bet jest dobrym krokiem, pozwala na odświeżenie taboru, dostępność dla wózków jest - niskopodłogowy człon nie jest aż tak mały, wizualnie dużo lepiej niż starocie, żywotność dłuższa niż zwykłe modernizacje 105Na.

  • yyy – 11.02.2016

    Aż trudno w to uwierzyć ale w 2016 roku MT może przejąć pałeczkę lidera w produkcji tramwajów i zdetronizować po raz pierwszy od wielu wielu lat Pesę......to się w Bydgoszczy wściekną :/

  • www – 11.02.2016

    @wielki A dlaczego polskich miast rzekomo nie stać na tabor niskopodłogowy? Znaczy się Poznania, bo Warszawa, czy Gdańsk kupują tylko taki tabor. Kraków też, tyle że z małą częścią podłogi, która jest o jednak jeden poziom niżej niż w 105, a to duża różnica.
    Czy aby na pewno nie da się wyprodukować tramwaju o podobnych rozwiązaniach jak w Karliku za cenę Bety? Chyba się jednak da, skoro Rosjanie praktycznie idą w kierunku tylko tramwajów niskopodłogowych.
    Może jednak się da wyprodukować tani tramwaj z podłogą niższą niż w Becie? W czym problem? W tym, że w Becie dwa środkowe wózki nie mogą być wózkami tocznymi? No tak, przecież to tylko przerobiona 105 z bardzo słabym napędem. Ale zaraz, bo Beta ma podobno napęd asynchroniczny. To może jednak się da?

  • Axenty – 06.03.2016

    www, nie wiem skąd czerpiesz takie wiadomości, bo z tego, co ja wiem, to MT modernizował dla Gdańska 62szt wozów N8C (Dortmund). Więc twierdzenie, że "Warszawa, czy Gdańsk kupują tylko taki (niskopodłogowy) tabor", jest dużym nadużyciem.

  • Poznaniak – 04.02.2017

    Niby nowe dwukierunkowe, a głośniejsze we wnętrzu od starych helmutów.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.