TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jakich autobusów chce MZK Słupsk?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 06.02.2020 16:00:44
Jakich autobusów chce MZK Słupsk?

Miejski Zakład Komunikacji w Słupsku kupuje pięć nowych autobusów klasy MAXI. SIWZ wskazuje, że przewoźnik trzyma się wyznaczonego kilka lat temu standardu.

Miejski Zakład Komunikacji w Słupsku kupuje pięć nowych autobusów klasy MAXI. SIWZ wskazuje, że przewoźnik trzyma się wyznaczonego kilka lat temu standardu.

Warunki formalne tego postępowania omówiliśmy tutaj. Autobusy mają trafić do Słupska w ciągu 180 dni od podpisania umowy. Każda z pięciu "dwunastek" ma być objęta min. trzyletnią gwarancją całopojazdową. To nieco więc podniesie cenę.

Wybór najlepszej oferty
Mamy trzy kryteria oceny. Cena ma 75% wagi. 20% można wywalczyć w ocenie technicznej. Nie jest ona skomplikowana. MZK premiuje w niej:

  • silnik o pojemności poniżej 10 l i z maksymalnym momentem obrotowym min. 1350 Nm - 6 pkt
  • szkielet nadwozia wykonany z aluminium - 6 pkt
  • dolny pas poszycia bocznego z segmentami mocowanymi na wkręty - 2 pkt
  • ten sam producent silnika i autobusu - 6 pkt

Pozostałe 5% można uzyskać za zaoferowanie autobusów, które emitują jak najmniej dwutlenku węgla.

Jakie autobusy?
Nowe nabytki MZK Słupsk mają one mieć nadwozia o długości 11,5 - 12,5 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 27 osobom na miejscach siedzących. Przynajmniej siedem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 280 KM mocy, maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1000 Nm. Będzie zblokowana z automatyczną skrzynią biegów, wobec której MZK nie ma konkretnych wymagań w postaci doboru jej charakterystyki pracy czy ilości przełożeń. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz uchylne okna boczne. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

Czas na SIP. Na wyposażeniu mają się znaleźć diodowe wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. Idziemy do środka. Tutaj znajdą się dwa typy tablic LCD. Za kabiną kierowcy pojazdy się monitor o przekątnej 22". Z boku, przed drugimi drzwiami zainstalowany będzie monitor 38", czyli tzw. "e-korale". Do tego oczywiście nie zabraknie głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Całością sterował autokomputer z dotykowym interfejsem typu R&G SRG6000P.

Podsumowując...
Standard wyposażenia znany w Słupsku od kilku lat. Wymagana jest wydłużona gwarancja, co podniesie nieco cenę. Można więc powiedzieć, że preferencje MZK nie uległy zmianie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Słupsk
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.