TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jaki tabor na komercyjnych połączeniach Przewozów Regionalnych?
InfoRail.pl - Opublikowano: 21.05.2019 08:29:47
Jaki tabor na komercyjnych połączeniach Przewozów Regionalnych?

Wczoraj Przewozy Regionalne obwieściły, że będą uruchamiać komercyjne połączenia pod nową marką. To, że będą one obsługiwane jednostkami EN57 to decyzja przewoźnika.

Wczoraj Przewozy Regionalne obwieściły, że będą uruchamiać komercyjne połączenia pod nową marką. To, że będą one obsługiwane jednostkami EN57 to decyzja przewoźnika.

We wnioskach składanych do UTK Przewozy Regionalne musiały podać tabor, którym będą obsługiwać połączenia komercyjne. I podały.

Linię Kraków Główny – Zator (Przeciszów), zgodnie z wnioskiem Przewozów Regionalnych mają obsługiwać: EN57, EN57 SPOT, EN71, ED72.

Linię Katowice – Zator (Spytkowice), zgodnie z wnioskiem Przewozów Regionalnych mają obsługiwać EN57, EN57 SPOT, EN71, ED72.

Oba połączenia zgłoszono jako Regio i jako takie powinny zostać uruchomione przez Przewozy Regionalne.

Połączenie z Ostrowca Świętokrzyskiego do Wrocławia zostanie natomiast uruchomione na podstawie decyzji, dotyczące dostępu dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie Sandomierz – Wrocław Główny – Sandomierz. Jego obsługę będą realizowały jednostki EN57 ALd, zaś we wniosku wskazano, że będzie to kategoria InterRegio.

Tabor do obsługi wszystkich połączeń, których uruchomienie zaanonsowały wczoraj Przewozy Regionalne został zatem w sposób wyraźny wskazany przez przewoźnika w składanych wnioskach. Realizacji zadań komercyjnych, zgodnie z decyzjami Prezesa UTK, może zatem odbywać się tylko takimi składami, jakie zostały zgłoszone. To, że przewoźnik nie pochwalił się wczoraj kwestiami taborowymi, w sumie nie było się czym chwalić, nie zmienia tego faktu.

Przypomnijmy, że o pociągi kategorii InterRegio, z której nie wiedzieć czemu w Przewozach Regionalnych zrezygnowano, w znacznej części były realizowane składami wagonowymi, co w jakimś stopniu usprawiedliwiało ich funkcjonowanie. Siedmiogodzinna podróż pociągiem Superregio, z Ostrowca Świętokrzyskiego do Wrocławia, stawia pod sporym znakiem zapytania sens uruchamiania takiego połączenia, zwłaszcza w kontekście obsługi jednostką EN57, nawet po modernizacji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
EN57
tabor
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.