TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Inwestycja w centrum Zabrza tuż, tuż. Umowa podpisana
- Opublikowano: 11.02.2019 12:53:37
Inwestycja w centrum Zabrza tuż, tuż. Umowa podpisana (foto: TŚ)

Spółka Tramwaje Śląskie i konsorcjum firm KZN RAIL Sp. z o.o. i SPAW-TOR Sp. z o.o. podpisały umowę na modernizację torowiska wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i ul. Religi w Zabrzu.

Spółka Tramwaje Śląskie i konsorcjum firm KZN RAIL Sp. z o.o. i SPAW-TOR Sp. z o.o. podpisały umowę na modernizację torowiska wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i ul. Religi w Zabrzu.

Wykonawca ma czas na realizację zadania do połowy grudnia 2019 roku. To drugie zadanie z nowego projektu inwestycyjnego spółki Tramwaje Śląskie S.A. realizowane na terenie Zabrza.

Pierwszym zadaniem inwestycyjnym w ramach "Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego" współfinansowanego przez Unię Europejską realizowanym na terenie Zabrza była modernizacja mostu nad potokiem Julka i dwutorowej linii tramwajowej w jego sąsiedztwie. Teraz prace prowadzone będą w ścisłym centrum miasta.

W poniedziałek 11.02.2019 r. w siedzibie Urzędu Miasta Zabrze, w obecności Prezydent Małgorzaty Mańki-Szulik, przedstawiciele spółki Tramwaje Śląskie S.A. oraz konsorcjum krakowskich spółek KZN RAIL i SPAW-TOR podpisali umowę na realizację zadania pn. "Przebudowa infrastruktury tramwajowej w Zabrzu, wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i ul. Religi od ul. Wolności do skrzyżowania z ul. Stalmacha wraz z odgałęzieniami". To krótki, ale niezwykle istotny fragment zabrzańskiej sieci tramwajowej. Modernizacja obejmie ok. 1650 metrów toru pojedynczego wraz siecią trakcyjną, przebudowę sieci teletechnicznych, kanalizacji, sieci wodociągowej, sieci elektroenergetycznych, przebudowę oświetlenia ulicznego oraz przejazdów drogowo-torowych. Całość prac ma kosztować ok. 23,5 mln zł netto.

– Przystępujemy do kolejnego etapu remontu torowisk tramwajowych w Zabrzu. Efektem będzie podniesienie jakości podróży oraz zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników dróg – mówi Małgorzata Mańka-Szulik, prezydent Zabrza podkreślając: – Przypomnieć warto, że współtworząc spółkę Tramwaje Śląskie przeprowadziliśmy już prace modernizujące torowiska m.in. przy ulicach 3 Maja, Bytomskiej, Brysza i Wolności. Wykonane zadania, współfinansowane z budżetu Miasta Zabrze w znacznym stopniu wpłynęły na poprawę jakości funkcjonowania tego ekologicznego środka transportu.

– Podobnie, jak przy projekcie realizowanym w poprzedniej perspektywie finansowej Unii Europejskiej, tak i teraz będziemy mocno inwestować w infrastrukturę tramwajową na terenie Zabrza. Podpisana dziś umowa to początek ofensywy inwestycyjnej, za którą kryją się kolejne modernizacje długich odcinków torowisk wzdłuż ul. Wolności, ul. Bytomskiej i ul. Tarnopolskiej – wylicza Bolesław Knapik, prezes Zarządu spółki Tramwaje Śląskie S.A.

– Nasza oferta tworzona była tak, by sprostać wymaganiom inwestora, sprawnie i terminowo wykonać całą inwestycję, a jednocześnie maksymalnie ograniczyć wynikające z niej utrudnienia. Dlatego też jestem przekonany, że za 10 miesięcy Tramwaje Śląskie, a przede wszystkim zabrzanie, odbiorą od nas torowisko o najwyższej jakości użytkowej i technicznej, które dzięki zastosowanym w nim innowacyjnym rozwiązaniom będzie z powodzeniem użytkowane przez wiele lat – mówi Grzegorz Leszczyński, prezes Zarządu spółki KZN Rail i dodaje: – Przed nami wymagające zadanie, ale właśnie takie doskonale pokazują potencjał drzemiący w naszej spółce i całej Grupie KZN Bieżanów.

Prace wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i ul. Religi będą mogły się rozpocząć w marcu.

W miarę możliwości roboty budowlane prowadzone będą przy utrzymanym ruchu tramwajów po jednym torze, jednak pasażerowie muszą się liczyć z utrudnieniami. Zmiany w organizacji ruchu nie ominą również kierowców.

Zadanie "Przebudowa infrastruktury tramwajowej w Zabrzu, wzdłuż ul. Powstańców Śląskich i ul. Religi od ul. Wolności do skrzyżowania z ul. Stalmacha wraz z odgałęzieniami" jest elementem "Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego – etap I" współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie UE 2014-2020.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie
torowisko
remont
Zabrze
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.