Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

II etap trasy na Naramowice – jest wniosek o decyzję środowiskową

infotram
25.02.2019 07:45
0 Komentarzy

Poznańskie InwestycjeMiejskie złożyły wniosek o decyzję środowiskową dla II etapu trasy tramwajowejna Naramowice.

Decyzja ma wskazać, w jaki sposób prowadzić inwestycję, byjak najmniej wpływała na środowisko. Nowa trasa ma powstać do wiosny 2022 r. Poznańskimagistrat poinformował, że zgodnie z zapowiedzią spółka Poznańskie InwestycjeMiejskie złożyła w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Poznaniuwniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji drugiegoetapu budowy trasy tramwajowej na Naramowice.

„To bardzo ważny dokument: decyzja wskaże, w jakisposób prowadzić inwestycję, by jej wpływ na stan środowiska był jaknajmniejszy. Jej uzyskanie jest pierwszym etapem na drodze zbierania pozwoleńadministracyjnych koniecznych do rozpoczęcia prac w terenie” – wskazałmagistrat.

Dokumentacja niezbędna do złożenia wniosku w RDOŚ powstała wpół roku od rozpoczęcia prac nad koncepcją i programem funkcjonalno-użytkowym.Znany już jest zasadniczy kształt pasa drogowego i przebieg trasy tramwajowejna odcinku od pętli Wilczak przez ul. Szelągowską do skrzyżowania ul.Estkowskiego i Małe Garbary. Rozwiązania, które zaproponował wykonawca, będąprzedmiotem konsultacji społecznych. Zaplanowano je na II kwartał tego roku.

„Planowana trasa zagwarantuje priorytet komunikacjipublicznej, a poruszanie się po niej będzie efektywne i przyjazne dlawszystkich użytkowników. Skrzyżowania zaplanowano tak, by ich przepustowośćbyła jak najlepsza. Planuje się, że torowisko tramwajowe przebiegać będzie podwiaduktem kolejowym Poznań-Garbary. Tam znajdzie się przystanektramwajowo-autobusowy, który będzie pełnił funkcję węzła przesiadkowego wpełnym tego słowa znaczeniu. W tym miejscu będzie można korzystać nie tylko zkomunikacji tramwajowej i autobusowej, lecz również z kolejowej i rowerowej. Wpobliżu powstaną miejsca postojowe dla samochodów i rowerów” – wskazano wkomunikacie.

Projektanci zaproponowali również rozwiązania dotycząceprzebiegu trasy przez tzw. wąskie gardło – między ul. Grochowe Łąki aEstkowskiego i Małe Garbary. Zaproponowali również przebudowę skrzyżowania ul.Estkowskiego i Małe Garbary w taki sposób, by ominąć i ocalić istniejącyobecnie klin zieleni. Układ ten stworzy również możliwość wyprowadzenia wprzyszłości trasy tramwajowej w kierunku placu Bernardyńskiego i ul. KrólowejJadwigi.

„Złożone w RDOŚ dokumenty pozwolą przybliżyć szacunkowekoszty realizacji drugiego etapu inwestycji oraz skoordynować go z powstającymprojektem budowlanym dla pierwszego etapu tej trasy. Uzyskana na ich podstawiedecyzja umożliwi efektywne aplikowanie o unijne środki na realizację drugiegoetapu inwestycji w trybie zaprojektuj i wybuduj”– podał urząd miasta.

Odcinki obu etapów trasy tramwajowej na Naramowice połącząsię na wysokości skrzyżowania ul. Słowiańskiej, Naramowickiej i Wilczak.Koordynacja projektowych założeń ich połączenia ma obniżyć koszt przebudowytego skrzyżowania przed uruchomieniem całej linii.

Nowa trasa tramwajowa na Naramowice ma powstać do wiosny2022 r. Koszt inwestycji wyniesie blisko 380 mln zł, z czego ponad 155 mln złstanowi dofinansowanie z pieniędzy Unii Europejskiej w ramach dwóch projektów zProgramu operacyjnego „Infrastruktura i środowisko” 2014-2020.


Komentarze