TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

IBE 2018: Tramwaj, który jeździ po asfalcie
InfoTram.pl - Opublikowano: 02.11.2018 19:48:59 2 komentarze
IBE 2018: Tramwaj, który jeździ po asfalcie

Tramwaj, który jeździ po asfalcie – tak swój produkt w postaci ie busa reklamuje Irizar. Pojazd ten mieliśmy okazję zobaczyć na targach IBE w Rimini.

Tramwaj, który jeździ po asfalcie – tak swój produkt w postaci ie busa reklamuje Irizar. Pojazd ten mieliśmy okazję zobaczyć na targach IBE w Rimini.

Przyjmując wszelkie wytyczne co do pojazdów komunikacji miejskiej jest to bez wątpienia autobus, ale z cechami tramwajów. Na pewno robi wrażenie. Pierwsze skojarzenie to oczywiście metrobus i być może do tej kategorii należałoby zaliczyć ten pojazd. Jedno wydaje się pewne. Irizar ze swoim pojazdem może nieco namieszać na rynku komunikacji miejskiej.

Co oferuje ten tramwaj na gumowych kołach? Otóż 18 metrów długości przegubowego pojazdu. Dalej. Połączenie dużej przestrzeni pasażerskiej, łatwość dostępu i cechy wnętrza tramwaju, przy zerowej emisji. A przy tym Irizar ie tram oferuje rozwiązania proste, bez zbędnych urozmaiceń. Jest zatem funkcjonalny i bez wątpienia charakterystyczny w swoim designie.

I rzut oka na szczegóły. Jedną z najbardziej typowych cech pojazdu są chromowe krawędzie dokoła nadwozia pojazdu. Znajdują się dokoła szklanych powierzchni bocznych, dzięki temu powstaje coś w rodzaju "płótna malarskiego", na którym odbija się krajobraz, przez który przejeżdża pojazd.

Pojazd jest bez wątpienia innowacyjny i warty uwagi. Zadbano w nim o detale, ale też o nowinki techniczne. Lusterka wsteczne zastąpione zostały kamerami, które wyświetlają obrazy na dwu ekranach wewnątrz pojazdu, po obu stronach kierowcy.

Ten tramwaj na gumowych kołach to autobus elektryczny. Oferta dla przewoźników z Włoch, a być może także z Polski. Czy Irizarowi uda się zainteresować nim klientów znad Wisły? Być może, choć może nie być to wcale łatwe. Nie jest to chyba pojazd dla miast z tramwajami. Pierwsze lokalizacje jakie przychodzą nam na myśl w kontekście takich pojazdów to dwa polskie bieguny. Białystok i Rzeszów. Miasta bez tramwajów, ale i miasta duże. Takie, w których tramwaj jeżdżący po asfalcie mógłby się sprawdzić.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Irizar
IBE
  • Mariusz Brzezinski – 02.11.2018

    CZYSTA KOPIA PRAWIE SOLARISA METRO-STYLE ;P

  • Szymon Smykała – 02.11.2018

    W sensie... Autobus? xD

  • Kuba Perkowski – 02.11.2018

    Dla mnie to też kopia solarisa, ale to miło że zachodnie firmy chcą od nas kopiować, w końcu kopiuje się od najlepszych :D a tak na serio mam wrażenie że to marketing, bo dla mnie to zwykły autobus. już bardziej 24 metrowe rozwiązanie solarisa mnie przekonuje. Bo "przestrzenność" moze mieć też autobus. Co najlepsze 18 metrów to strasznie słabo jak na "tramwaj" po za tym komfort jazdy wątpię żeby był tramwajowy a nie autobusowy

  • Lech Malinowski – 03.11.2018

    Długość 18m (więcej niż dopuszczają przepisy dotyczące maksymalnej długości autobusu) i stanie w korkach. Gdzie tu jest jakakolwiek cecha tramwaju? W designie? Komuś marketing chyba wszedł za mocno.

  • Paweł Obelnicki – 03.11.2018

    To jest autobus a nie tramwaj.

  • PauloBusiak – 03.11.2018

    Tez nie widzę w nim nic z tramwaju poza nazwą. Choć całkiem ciekawy projekt. Wydaje się bardziej przestrzenny niż nie jeden tramwaj. Bardziej kanciasty od Solarisowego Metrostyle...

  • Combino – 04.11.2018

    Nie oni pierwsi stosują taki PR (ba,byli tacy którzy bardziej się w tym kierunku postarali jak wcześniej np. Van Hool czy Chińczycy, o bombardierowskim TVR czy Translohr'ze nie wspominając),ale tramwajem to nigdy nie było i nie będzie.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.