TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Helsinki pokazują wizualizacje nowych tramwajów
InfoTram.pl - Opublikowano: 13.06.2017 13:56:28 6 komentarzy
Helsinki pokazują wizualizacje nowych tramwajów (wiz. HKL)

Helsinki opublikowały wstępne wizualizacje nowych tramwajów, które mają zostać zakupione do obsługi linii Raide-Jokeri oraz sąsiedniego miasta Espoo.

HKL zleciło 29 listopada 2016 roku fińskiej spółce zależnej od Škoda Transportation - Transtech wyprodukowanie dwukierunkowych pojazdów o długości 34,5 m. Jest to opcja w ramach zawartej w grudniu 2011 roku umowy ramowej na dostawę 40 pojazdów Artics.

HKL informuje, że koncentruje się na projektach zorientowanych na użytkownika. Stąd też pojazdy mają być niskopodłogowe. Przy ich konstruowaniu przewoźnik wsłuchuje się w głosy samych zainteresowanych. Pojazdy będą mogą pomieścić 180 pasażerów na miejscach stojących i 76 osób na miejscach siedzących. Jak wspomnieliśmy będą przystosowane do przewozu wózków inwalidzkich.

Linia Raide-Jokeri ma mieć długość 25 km. Zostanie oznaczona numerem 33 i będzie ściśle pokrywać się z trasą linii autobusowej 550, którą zastąpi. Ma zostać uruchomiona w 2022 roku.



Sprawdź też:
Helsinki
Transtech
Skoda
  • www – 13.06.2017

    Trochę dziwna kombinacja wózków.

  • Fińczyk – 14.06.2017

    A zagłówki będą regulowane??? :P

  • Loek – 14.06.2017

    Zaglowki w tramwaju? :D

  • Loek – 14.06.2017

    Zaglowki w tramwaju? :D

  • n2m – 14.06.2017

    Przy długości wagonu od około 34 do 37 m taki układ członów i rozmieszczenia wózków wydaje się być optymalnym.
    Taki tramwaj byłby odpowiedni np. dla Gdańska i Krakowa - należałoby tylko uwzględnić w polskich warunkach większą liczbę drzwi.

  • jatal – 14.06.2017

    @ n2m
    Dziwna kombinacja wózków polega na nie spotykanym niesymetrycznym ustawieniu wózka pod członem wewnętrzym.
    Może to oznaczać niespotykaną (z powodu skrajni) odmianę zwykłego typu (Foxtrot, citadis X01) albo układ podwójego dwuczłonowego tramwaju KWP połączonego członem wiszącym zamiast podwójnym przegubem.
    W polskich warunkach mało racjonalny nawet gdyby miał więcej drzwi.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.