TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Gliwice unieważniły przetarg na obsługę roweru miejskiego
INFOBIKE.PL - Opublikowano: 10.02.2020 16:39:52
Zdj. Z archiwum Nextbike Polska

Pod znakiem zapytania stoi uruchomienie Gliwickiego Roweru Miejskiego w kwietniu tego roku. Prawdopodobnie termin ulegnie zmianie ponieważ miasto unieważniło przetarg na obsługę roweru miejskiego. Do przetargu zgłosiła się firma Nextbike Polska i zaoferowała kwotę znacznie wyższą niż zakładano.

Pod znakiem zapytania stoi uruchomienie Gliwickiego Roweru Miejskiego w kwietniu tego roku. Prawdopodobnie termin ulegnie zmianie ponieważ miasto unieważniło przetarg na obsługę roweru miejskiego. Do przetargu zgłosiła się firma Nextbike Polska i zaoferowała kwotę znacznie wyższą niż zakładano.

Co dalej z Gliwickim Rowerem Miejskim?

W styczniu Gliwice ogłosiły przetarg na nowego operatora roweru miejskiego, który miał poprowadzić wypożyczalnię od 1 kwietnia do 30 listopada. Wypożyczalnia ma składać się z minimum 20 stacji, z których każda wyposażona ma być w 1 terminal z panelem informacyjnym i sterującym. Każda stacja ma posiadać średnio 15 stojaków rowerowych i średnio 10 rowerów. GRM ma składać się ze 195 rowerów, w tym dwa tandemy i trzy rowery familijne/cargo. System ma mieć przynajmniej 10 zapasowych rowerów. Po 30 listopada operator ma zdemontować system i dokonać rozliczenia z klientami.

Najprawdopodobniej nie uda się uruchomić systemu 1 kwietnia. Powodem takiego stanu rzeczy jest unieważnienie przetargu na obsługę roweru miejskiego. Do przetargu zgłosiła się tylko jedna firma – Nextbike Polska – która wyceniła swoje usługi znacznie drożej niż zakładały to plany miasta.

30 listopada 2019 roku zakończył się trzeci i ostatni rok współpracy miasta z Nextbike Polska, firmą, która obsługiwała gliwicką wypożyczalnię. Podczas sezonu 2019 system składał się z 15 stacji i 150 rowerów, z których skorzystano 84,8 tysiąca razy.

Nowy przetarg

Gliwice widziały rosnące zainteresowanie wypożyczalnią, dlatego planowały powiększenie floty w 2020 roku. Dlatego, jak informuje gliwicki Urząd Miejski, ogłoszono przetarg na zorganizowanie, zarządzanie i eksploatację systemu miejskich wypożyczalni rowerów, w ramach którego miało działać 20 stacji. Po gliwickich ulicach jeździłoby wówczas 200 rowerów miejskich. Miasto przeznaczyło na ten cel 702 tys. zł.

Do udziału w przetargu zgłosiła się tylko jedna firma – dotychczasowy organizator systemu - Nextbike Polska S.A. Zaoferowała swoje usługi za 1157184 zł. To o ponad 100 proc. więcej za jedną stację w miesiącu w porównaniu z poprzednimi sezonami. W ramach poprzedniej umowy z Nextbike miesięczny koszt zarządzania i eksploatacji jednej stacji wynosił 3450,20 zł. W tym roku Miasto planowało przeznaczyć na to zadanie 4387,50 zł, jednak firma chce aż 7232,40 zł – czytamy na oficjalnym serwisie internetowym Gliwic.

Miasto zdecydowało się nie odpisywać umowy na warunkach zawartych w ofercie Nextbike i przygotować nowy przetarg. Gliwice biorą pod uwagę możliwość uruchomienia systemu z rowerami IV generacji, czyli takimi, które nie wymagają stacji dokujących.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gliwice
rower miejski
przetarg
Nextbike
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.