TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

FPS chce wrócić do tramwajów. Składa ofertę TŚ
InfoTram.pl - Opublikowano: 19.09.2017 08:56:43 21 komentarzy
FPS chce wrócić do tramwajów. Składa ofertę TŚ

Dwie oferty wpłynęły w przetargu Tramwajów Śląskich na dostawę 10 jednoczłonowych wagonów. Oprócz faworyta – Modertransu – wystartowała także Fabryka Pojazdów Szynowych.

Dwie oferty wpłynęły w przetargu Tramwajów Śląskich na dostawę 10 jednoczłonowych wagonów. Oprócz faworyta – Modertransu – wystartowała także Fabryka Pojazdów Szynowych.

Jak poinformował nas Andrzej Zowada, rzecznik prasowy przewoźnika dziś mają zostać opublikowane szczegóły. Oferty zostały otworzone wczoraj. Przed Cegielskim zadanie trudno, bo ofertę tańszą złożył konkurent. Czekamy jednak na więcej informacji w tym zakresie.

Przypomnijmy, że przetarg na zakup wagonów jednoczłonowych został poprzedzony dialogiem technicznym z producentami.

Oferta Modertrans jest tańsza. Cena zaproponowana przez producenta to 35.301.000,00 zł brutto. Długość niskiej podłogi 30,4%. Oferent nie zaproponował dodatkowych strumieni drzwi dla pasażera ponad wymagane minimum.

Cegielski natomiast oferuje pojazdy z 61,98% niskiej podłogi i 2 dodatkowymi strumieniami drzwi dla pasażera. Oferta jest jednak droższa. Cena zaproponowana przez firmę to 45.006.930,00 zł brutto.

Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (zamówienie podstawowe + prawo opcji): 39.050.000,00 zł netto; 48.031.500,00 zł brutto, w tym dla zamówienia podstawowego 26.550.000,00 zł netto, 32.656.500,00 zł brutto.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
FPS
Modertrans
Tramwaje Śląskie
  • mechanik – 19.09.2017

    Czyżby przed nami powstanie nowego podgatunku hejtera? :))Przed Cegielskim zadanie trudno - panowie...

  • WK – 19.09.2017

    Który już raz FPS wraca do tramwajów?...

  • Brad – 19.09.2017

    Przed Celgorzem trudne zadanie. Chcąc wejść na rynek musieli dać niższą cenę. Niestety wygra Moderszajs. O kolejne próby dopuszczenia Celgorza może być ciężko. Niestety nie są rozsądni w tej kwestii.

  • zibi – 19.09.2017

    FPS przegrywa przetargi na modernizacje swoich wagonów kolejowych z Pesą,tramwaj solo wycenił o wat drożej od MT.Wszystko jasne ta firma jest niereformowalna.

  • ech.. – 19.09.2017

    Jaki piękny jest ten ograniczony świat zibi.

  • bun – 19.09.2017

    Niech lepiej skupią się na wagonach i zapowiadanej hybrydzie - tam mają pole do popisu. rynek tramwajowy jest dla nich za ciasny.

  • Combino – 19.09.2017

    @zibi: zapomniał wół... już nie pamiętasz,ile kosztuje haracz za doświadczenie? Przecież FPS nie mógł sam stanąć,czyli musiał odpalić dolę dawcy doświadczenia... a to zawsze kończy się tak samo.Oczywiście wątpliwe by mieli do zaproponowania coś lepszego niż Modertrans,nie zmienia to faktu że za ich cenę odpowiada "dola"; ponieważ wszystko dogadane,więc pewnie szybko będzie umowa i ujrzymy wizualizację tej Alfy z nadzwyczaj skromnym ochłapem niskiej podłogi (bo przecież nie od parady wprowadzali w ostatniej chwili zmiany,wagony będą mieć po 2x% niskiej podłogi; elbląski też realnie nie będzie mieć więcej,jedynie MOOOOOŻE kreatywnym liczeniem przestrzeni pasażerskiej uda się osiągnąć coś na wcisk. Czytaj: wszystkie siedzenia do górnej części, skrawek niskiej podłogi goły. Tam gdzie zamawiający twardo będzie wymagać minimum 30% niskiej podłogi i to przy uniemożliwieniu sztuczek z liczeniem,tam po prostu nie będzie oferty. A ostateczna postać wagonów dla TŚ da nam odpowiedź,czy to w ogóle ma sens...

  • . – 19.09.2017

    Ciekawe czy FPS będzie wierny tradycji i będzie się walecznie odwoływał jak przegra ten przetarg :)

  • www – 19.09.2017

    Wychodzi, że jeden wagon będzie kosztować przynajmniej 3,5 mln zł. Skład zatem to już 7 mln zł. Poważnie za tyle nie można kupić czegoś nowoczesnego i przegubowego? Zobaczymy jak to zamówienie wyjdzie.

  • kubex – 19.09.2017

    I okazało się że Ceglorz ku zaskoczeniu wszystkich zaoferował 60% niskiej... Robi się naprawdę ciekawie.

  • D – 19.09.2017

    Bardzo jestem ciekaw jakim cudem FPS chce uzyskać 60% niskiej podłogi w solówce?!Czy to nie jest radosna twórczość?

  • Wiesio – 19.09.2017

    Jest. Papier wszystko przyjmie.

  • kubex – 19.09.2017

    No cóż, Czesi z TW Team zrobili 100% to czemu Ceglorz nie byłby w stanie zrobić 60%? Tutaj masz linka do informacji z otwarcia ofert: http://www.tram-silesia.pl/www/wp-content/uploads/2017/07/informacja_z_otwarcia_ofert.pdf

  • Misiu – 19.09.2017

    A co tam jest w tym linku nowego czego tu nie ma???

  • Denzel – 19.09.2017

    FPS przerobi Peniksy na tramwaje oraz ożywi Pumbę a wszystko będzie śmigać jak ta lala na Śląsku.

  • Obserwator 2 – 19.09.2017

    Misiu@ W linku nie ma nic nowego, ale tu tez nie ma ze w sąsiednim Krakowie inny waleczny nie przdluzyl waznosci wadium. I co teraz? A super znawca Combin-ator nic nie wie, gdzie kreatywność ?

  • Misiu – 19.09.2017

    Znaczy który? Cegielski czy Modertrans?

  • mechanik – 19.09.2017

    @Obserwator 2 Serio? Dzięki za info. A posądzać takiego o kreatywność... wybacz, to lekka nadinterpretacja :D

  • jack – 21.09.2017

    To przetarg w Krakowie od nowa !! ?

  • ciekawy – 21.09.2017

    A ja jestem ciekawy po co w ogóle FPS startował w przetargu, skoro firma nie spełnia zapisu SIWZu w zakresie doświadczenia:"Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:2.1 wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeliokres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednądostawę polegającą na wyprodukowaniu i dostarczeniu minimum 5 sztukfabrycznie nowych wagonów tramwajowych o udziale niskiej podłogi min. 20%,które uzyskały homologację w co najmniej jednym z krajów Unii Europejskiej,bez względu na kraj pochodzenia Wykonawcy i miejsce dostawy"

  • XWJ – 23.09.2017

    @ciekawy - A nie bierzesz pod uwagę, że mogli kupić referencję, właśnie choćby od Pragoimexu (TW Team)?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.