TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Europejski rynek autobusów w kwietniu 2019 r.
PZPM - Opublikowano: 04.06.2019 12:00:18
Europejski rynek autobusów w kwietniu 2019 r.

W kwietniu 2019 r. rynek autobusów w UE zmniejszył się o 4%. Także skumulowany od początku roku rezultat znalazł się na "minusie".

W kwietniu 2019 r. rynek pojazdów użytkowych w UE powiększył się czwarty miesiąc z rzędu, wzmocnione przez wyniki osiągnięte zarówno w segmencie samochodów dostawczych, jak i ciężarowych.

Łącznie w kwietniu w Europie zarejestrowano 215 497 szt. użytkowych pojazdów.

Z kolei od stycznia do kwietnia 2019 r. rejestracje pojazdów użytkowych urosły o 5,8%, i wyniosły 871 100 nowych pojazdów w Unii Europejskiej. Rynek w Niemczech rósł w tempie 12,1%, w Wielkiej Brytanii + 8,3%, we Francji + 6,5%, Hiszpanii + 3,8% i Włoszech + 3,4%.

Autobusowa nisza

Na tym tle segment autobusowy wypada niczym daleki i ubogi krewny. W kwietniu 2019 r. rejestracje autobusów i autokarów w UE kontynuowały spadek (-4,4%) odnotowany już w marcu. Z wyjątkiem Hiszpanii (+ 23,6%), wszystkie główne rynki odnotowały spadki. W ubiegłym miesiącu dwucyfrowe spadki wystąpiły w Wielkiej Brytanii (-28,4%), Niemczech (-24,1%) i Francji (-16,7%).

Łącznie w kwietniu zarejestrowano w Europie 3 495 szt. autobusów, a w ciągu czterech miesięcy 2019 roku skumulowany wynik wynosi13 624 szt., co oznacza że nieznacznie zmniejszył się on w porównaniu z sytuacją z 2018 roku (-0,9%).

Warto zaznaczyć, że tak nieznaczny spadek Europa zawdzięcza rynkom Europy Środkowej (+23,0%), które zapewniły solidne wsparcie dla segmentu autobusów. Niepokojący jest fakt, że trzy strategiczne rynki UE (Niemcy, W. Brytania i Włochy) odnotowują negatywne wyniki.

Polska cały czas na znajduje się na siódmej pozycji  - za Rumunią i przed Belgią.


04.2019

04.2018

zmiana

01-04. 2019

01-04. 2018

zmiana

NIEMCY

547

721

-24,1%

1 977

2 257

-12,4%

W. BRYTANIA

451

630

-28,4%

1 862

2 556

-27,2%

FRANCJA

343

412

-16,7%

1 646

1 552

6,1%

WŁOCHY

237

247

-4,0%

1 294

1 369

-5,5%

HISZPANIA

304

246

23,6%

1 246

1 238

0,6%

RUMUNIA

314

73

330,1%

1 088

284

283,1%

POLSKA

272

257

5,8%

804

884

-9,0%

BELGIA

162

129

25,6%

437

435

0,5%

CZECHY

111

127

-12,6%

305

306

-0,3%

AUSTRIA

54

98

-44,9%

292

328

-11,0%

PORTUGALIA

43

36

19,4%

271

178

52,2%

HOLANDIA

75

100

-25,0%

246

233

5,6%

SZWECJA

69

36

91,7%

244

190

28,4%

WĘGRY

9

44

-79,5%

236

258

-8,5%

NORWEGIA

75

58

29,3%

228

221

3,2%

DANIA

47

49

-4,1%

212

179

18,4%

IRLANDIA

74

25

196,0%

203

137

48,2%

LITWA

37

82

-54,9%

173

239

-27,6%

GRECJA

40

14

185,7%

154

89

73,0%

SZWAJCARIA

48

64

-25,0%

143

146

-2,1%

LUKSEMBURG

42

17

147,1%

121

105

15,2%

CHORWACJA

71

61

16,4%

118

137

-13,9%

FINLANDIA

19

26

-26,9%

100

120

-16,7%

SŁOWACJA

33

40

-17,5%

85

106

-19,8%

SŁOWENIA

6

33

-81,8%

51

67

-23,9%

ŁOTWA

3

6

-50,0%

36

45

-20,0%

ISLANDIA

2

11

-81,8%

31

41

-24,4%

ESTONIA

7

15

-53,3%

21

46

-54,3%

RAZEM

3 495

3 657

-4,4%

13 624

13 746

-0,9%

Statystyczna oferta

Przedstawiony raport to tylko wycinek autobusowych danych, jakie na bieżąco zbiera firma "JMK analizy rynku transportowego". Zapraszamy do zamawiania aktualnych opracowań. Na rok 2019 przygotowaliśmy szeroki zbiór opracowań. To m.in.:

· comiesięczne analizy rejestracji nowych i używanych autobusów w Polsce;

· kwartalne analizy produkcji nowych autobusów w Polsce;

· analizy on-line przetargów na zakup nowych autobusów miejskich oraz międzymiastowych, MINI i turystycznych;

· analizy on-line przetargów na obsługę miejskich linii autobusowych;

· analizy on-line przetargów na obsługę lokalnych i międzymiastowych linii autobusowych.

Wykonujemy również opracowania pod konkretne zamówienia. Ceny analiz firmy JMK zaczynają się od 150 PLN netto za m-c. Szczegóły na www.jmk.org.pl. Zapraszamy!


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
rynek
nowe
Europa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.