Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. poinformowała, że w dniu 1 maja 2016 roku, w związku z planowaną zmianą napięcia zasilania w sieci trakcyjnej z 600V do 3000V, zostanie załączone napięcie 3000V na całej linii WKD
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. poinformowała, że w dniu 1 maja 2016 roku, w związku z planowaną zmianą napięcia zasilania w sieci trakcyjnej z 600V do 3000V, zostanie załączone napięcie 3000V na całej linii WKD oraz odbędzie się przejazd pociągu służbowego w celu sprawdzenia możliwości eksploatacji linii. Czy będzie to nowy skład od Newagu? Najprawdopodobniej, choć oficjalnie taka informacja nie pada.
Dowiedzieliśmy się natomiast, że w dniu 28 maja 2016 roku spółka planuje rozpoczęcie realizacji przewozów taborem przystosowanym do napięcia 3000V. Wiąże się to z całkowitym wycofaniem z ruchu jednostek EN94. I tak ostatni przejazd w regularnym ruchu pasażerskim taborem starej generacji - produkcji "PAFAWAG" oraz symboliczne pożegnanie tego taboru odbędzie się w dniu 27 maja 2016 roku. Po 44 latach eksploatacji zakończą one służbę na sieci WKD.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Szkoda. Bardzo dobre sklady. Lepsze niz pesowskie 33we
[komentarz usunięty, powód: bez sensu]
Buhaha: no nie wiem. Ostatnio własnie zrobiłem sobie porównanie i raz że w EN94 było głośniej,to dodatkowo bardziej klaustrofobicznie. Jednak po Pesach widać że to prawie nówki (ZWŁASZCZA w rejonie wejść). 40-ka (EN94 #40),którą jechałem,sprawiała wrażenie jakby niewiele ją dzieliło od rozpadnięcia się...
Mam nadzieję, że kilka zostawią dla potomnych i nie dadzą wszystkiego na złom. Możnaby pomyśleć o przywróceniu do stanu oryginalnego. Trochę tego przecież mają.
Dobra decyzja. Pod koniec maja bedzie lepiej. Szkoly sie koncza. A Newag Bokobroda na 1 Maja niech ludzie spokojnie poogjadaja. Jedna EN94 powinni zostawic i przystosowac do 3kV na czesc tych wspanialych maszyn. Od wielu lat WKDka to najpunktualniejsza kolej w Polsce.
Proszę w połowie maja o przypomnieniu tego wydarzenia że symboliczne pożegnanie tego taboru odbędzie się w dniu 27 maja 2016 roku. Po 44 latach eksploatacji zakończą one służbę na sieci WKD.
Czemu artykuły o WKD zawsze znajdują się w zakładce Infotram? Przecież to jest KOLEJ!!!
MichalK - kolej, nie kolej. W sumie to kolej podmiejska, ale gdybyś poczytał trochę o jej historii, to doszedłbyś do wniosku, że swego czasy była nie mniej tramwajowa, niż np, taka linia do Ozorkowa. Nawet dotychczasowe napięcie jest "tramwajowe". A pamiętasz czasy, gdy WKD wjeżdżała do centrum Warszawy po torowisku w ramach biegnącym po ulicach? Dziś faktycznie z tramwajem się nie kojarzy, ale jest to trakcja z pogranicza klasycznej kolei i tramwajów.
Szkoda tych wagonów. Ilekroć przyjeżdżam z.Bydgoszczy i wysiadam na Centralnym, to pierwsze kroki kieruję na przystanek początkowy WKD. Szkoda, że w tym roku już takiego widoku nie będzie. Warto aby WKD jeden skład zachowała na historyczny.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.