TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Elektrobus dla MZK Oświęcim. Sprawdzamy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.01.2020 16:00:04
Elektrobus dla MZK Oświęcim. Sprawdzamy

Oświęcim dołącza do elektrycznej rodziny. Od wigilii MZK prowadzi przetarg na dostawę jednego elektrobusu klasy MAXI. Czas na szczegóły.

Oświęcim dołącza do elektrycznej rodziny. Od wigilii Miejski Zakład Komunikacji prowadzi przetarg na dostawę jednego elektrobusu klasy MAXI. Ma on zostać przekazany przewoźnikowi w ciągu roku od podpisania umowy. Czas na szczegóły.

Warunki formalne ogłoszonego w miesiąc temu postępowania omówiliśmy tutaj. Termin realizacji całego zamówienia to dalej maksymalnie 12 miesięcy od podpisania umowy. Każdy elektrobus musi być objęty min. dwuletnią gwarancją całopojazdową i na 10 lat rękojmią na trwałość baterii trakcyjnych.

Wybór najlepszej oferty
Mamy trzy kryteria oceny ofert. Cena ma 60% wagi. 30% to ocena techniczna. W niej również doszło do kilku zmian. Premiowane są m.in.:

  • poszycia zewnętrzne ze stali nierdzewnej i/lub tworzyw sztucznych
  • elektrobus do przewozu min. 81 pasażerów
  • min. 13 foteli dostępnych z niskiej podłogi
  • przykręcane panela poszyć bocznych
  • zużycie energii wa warunkach testu SORT2 do 1 kWh/km
  • silniki trakcyjne zabudowane w piastach kół
  • baterie o pojemności powyżej 235 kWh

Pozostałe 10% to warunki gwarancji i serwisu. Można je zdobyć za min. 36 miesięcy gwarancji całopojazdowej i dysponowanie sklepem internetowym z opcją prowadzenia rozliczeń reklamacyjnych.

Jaki elektrobus?
Zamawiany przez MZK elektrobus ma być konstrukcją całkowicie niskopodłogową z nadwoziem o długości 11,8 – 12,2 m, szerokości 2,5 – 2,55 m i wysokości do 3,3 m. Każdy ma umożliwiać podróż przynajmniej 75 pasażerom. Nie mniej niż 19 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Min. osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład będzie zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Pierwszy oświęcimski "elektryk" ma posiadać sterowanie impulsowe. Jeden lub dwa silniki trakcyjne muszą być o mocy znamionowej min. 160 kW. Zestrojenie napędu ma umożliwiać optymalną dynamikę jazdy w warunkach miejskich. Elektrobusy mają posiadać baterie trakcyjne lub inny typ zasobników energii, które będą miały pojemność min. 200 kWh. W trakcie gwarancji ich pojemność nie może spać poniżej 80% wartości początkowej. W przeciwnym wypadku dostawca pojazdu będzie musiał na własny koszt dokonać ich wymiany. Pojazd musi być przystosowany do ładowania przez złącze plug-in o mocy do 120 kW oraz być przygotowany w przyszłości do montażu pantografu.

Pojazd będzie monitorowany. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez min. sześć przesuwnych okien bocznych oraz wentylatory nawiewowe. Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane za pomocą agregatu o mocy chłodniczej min. 25 kW. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów oraz automatu biletowego przyjmującego płatności bilonem oraz kartą.

Przechodzimy do SIP-u. Na zewnątrz znajdą się trzy tablice diodowe. W środku zamontowany zostanie monitor LCD o przekątnej 23", który będzie prezentował informację liniową. Do tego oczywiście głosowe zapowiedzi przystanków i GPS. Całością będzie sterował autokomputer z dotykowym ekranem min. 10".

Podsumowując...
Standard bez zmian w porównaniu z ostatnimi dostawami do Oświęcimia. Wymagania nie są wygórowane, jedynie gwarancja może nieco wywindować cenę. Ale nie będzie to jakiś absurdalnie wysoki poziom.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Oświęcim
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.