TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Eksportowe plany Newagu
InfoRail.pl - Opublikowano: 19.04.2019 09:14:00 1 komentarz
Eksportowe plany Newagu

NEWAG podał, że prowadzi działania mające na celu realizację projektów na rynkach zagranicznych, koncentrując się na rynkach otwartych o słabej konkurencji lokalnej, ze szczególnym naciskiem na działania niszowe.

NEWAG podał, że prowadzi działania mające na celu realizację projektów na rynkach zagranicznych, koncentrując się na rynkach otwartych o słabej konkurencji lokalnej, ze szczególnym naciskiem na działania niszowe.

Kierunki rozwoju Spółki to kraje europejskie (zwłaszcza kraje europejskie o trakcji 3kV DC), kraje byłych republik radzieckich, kraje Bliskiego Wschodu (arabskie), Afryki Północnej. Z myślą o krajach Europy Środkowej w grudniu 2018 podjęto decyzję o rozpoczęciu projektu rozwojowego w zakresie opracowania 6-osiowej dwusystemowej lokomotywy elektrycznej. Ponadto w roku 2018 Newag otrzymał od FSE (klient z rynku włoskiego) zamówienie na kolejne 6 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Włoska ekspansja

NEWAG poinformował, że zamierza poszerzać swoją obecność na włoskim rynku. Złożony został także wniosek o wydanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji dla EZT IMPULS 2 na włoskiej sieci kolejowej.

Po otrzymaniu zezwolenia NEWAG będzie dysponować pojazdem w konfiguracji najczęściej kupowanej we Włoszech przez regiony i przewoźników prywatnych.

Stale monitorowany jest rynek wąskotorowych spalinowych zespołów trakcyjnych (950 mm), gdzie NEWAG może zaoferować pojazd Vulcano.

Czas na Czechy

NEWAG bierze także udział w dwóch postępowaniach na dostawy spalinowych zespołów trakcyjnych do Czech. Pierwsze z nich, na dostawę 10 pojazdów jest na etapie negocjacji złożonej oferty, drugie, którego przedmiotem jest zawarcie umowy ramowej na dostawę do 60 pojazdów jest na etapie analizy złożonych wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.

Pora na Sycylię

Emitent bierze udział w postępowaniu prowadzonym przez Region Sycylii. Z uwagi na przedłużająca się procedurę odwoławczo-skargową, trwającą już niemal 5 lat, postępowanie o udzielenia zamówienia publicznego prowadzonego przez Region Sycylii na dostawę 5 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych nadal pozostaje nierozstrzygnięte.

Lokomotywy też na eksport

Plany rozwoju sprzedaży NEWAG na rynkach zagranicznych zakładają intensyfikację działań w zakresie sprzedaży elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych oraz lokomotyw elektrycznych, a także poszerzenie współpracy z partnerami zagranicznymi przez wspólny udział w postępowaniach przetargowych w formie konsorcjum. W kręgu zainteresowania w pierwszej kolejności znajdują się rynki europejskie, szczególnie krajów Europy Środkowej.

Po uzyskaniu zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji dla lokomotywy elektrycznej Dragon 2, jako pierwszej sześcioosiowej lokomotywy na świecie w pełni zgodnej z najnowszymi Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI), dużego zainteresowania zarówno krajowych jak i zagranicznych operatorów, NEWAG spodziewa się pozyskania kolejnych zamówień na te pojazdy, jak również planuje prace rozwojowe dotyczące nowych wersji lokomotyw dostosowanych do wymogów klientów zagranicznych. W szczególności rozpoczęte zostały prace nad wielosystemową wersją lokomotywy sześcioosiowej Dragon 2, która umożliwiałaby eksploatację w krajach takich jak Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Chorwacja czy Serbia. Będzie to wymagało uzyskania homologacji w każdym z krajów, co będzie procesem długotrwałym, ale docelowo prowadzącym do możliwości prowadzenia pociągów w międzynarodowych relacjach bez konieczności zmiany lokomotywy co jest bardzo istotne w transporcie intermodalnym oraz dla zapewnienia łatwego dostępu do polskich portów z krajów ościennych. Dodatkowo przygotowanie wersji szerokotorowej umożliwi eksploatację w krajach bałtyckich oraz Europie Wschodniej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
lokomotywa
Włochy
Impuls
  • zeus04 – 19.04.2019

    Czy redakcja przeniosła się na daleki wschód? Bo u mnie godzina 8:09 :)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.