TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

eCitaro w Krakowie - tak wygląda polskie demo
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.04.2019 10:00:31 1 komentarz
Autobus eCitaro w Krakowie - tak wygląda polskie demo; fot. MPK Kraków

11 kwietnia, w Krakowie miał miejsce pierwszy w naszym kraju oficjalny pokaz demonstracyjnego autobusu elektrycznego Mercedes-Benz eCitaro, którym dysponuje EvoBus Polska. Ruszyły pierwsze testy.

11 kwietnia, w Krakowie miał miejsce pierwszy w naszym kraju oficjalny pokaz demonstracyjnego autobusu elektrycznego Mercedes-Benz eCitaro, którym dysponuje EvoBus Polska. Przydział elektrobusu do polskiego rynku można uznać za wyróżnienie, gdyż takich akwizycyjnych modeli na całą Europę jest tylko kilka.

W czwartek na terenie Zajezdni Autobusowej Wola Duchacka, przy ul. Walerego Sławka 10 odbyła się prezentacja w pełni elektrycznego i bezemisyjnego autobusu miejskiego Mercedes-Benz eCitaro.

Pojazd aktualnie przechodzi testy terenowe w całej Europie. Ponieważ Kraków jest miastem z dużym doświadczeniem w eksploatacji bezemisyjnych autobusów, również ma możliwość testowania tego pojazdu przez kilka dni. Z jego budową i rozwiązaniami będą się mogli zapoznać pracownicy krakowskiego przewoźnika.

Krakowskie testy

Co więcej, jeszcze w tym roku planowane są testy tego elektrycznego autobusu Mercedes-Benz eCitaro na linii regularnej.

Demonstracyjne eCitaro posiada dziesięć zestawów akumulatorów o całkowitej pojemności 243 kWh. Ich system zarządzania ciepłem zapewnia minimalne zużycie energii a tym samym najwyższą wydajność i maksymalny zasięg.

Cechami charakterystycznymi podwozia są elektroniczny program stabilizacji ESP i układ regulacji przechyłu w pionie i poziomie. Dzięki tym rozwiązaniom pojazd jest bezpieczny, wydajny a jednocześnie przyjazdy dla środowiska.

Dalsze plany

Warto przypomnieć, że MPK w Krakowie walczy obecnie o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej do zakupu 50 autobusów elektrycznych przegubowych. Cały czas obowiązuje również porozumienie podpisane z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, które daje MPK możliwość zakupu do 161 autobusów elektrycznych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
test
Mercedes-Benz
MPK Kraków
  • Kacper Kacprz – 12.04.2019

    On jest ładny , ale zobaczymy jak będzie podczas jazd ;)

  • Michał Prosper Kowalski – 12.04.2019

    Przerażająca ciasnota miejsc siedzących! Niemcy nie tyją jak reszta świata?

  • Mateusz Włodarczyk – 12.04.2019

    Świetny 😊

  • Mateusz Włodarczyk – 12.04.2019

    Ciekawe jakie miasto kupi pierwsze sztuki 😋

  • citaro – 13.04.2019

    @Mateusz: Berlin już ma.

  • Robert Bojke – 13.04.2019

    I nadal nie potrafia dopasowac szyby za drugimi drzwiami tak, aby ten rzad siedzen za nia mogl byc dostepny bezposrednio z niskiej podlogi.. Bo od momentu wprowadzenia modelu C2 tam juz nie znajduje sie bateria i w zwiazku z tym tam tez zupelnie NIC nie ma pod podesztem. Wiec on jest zupelnie zbedny..

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.