TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

EBI chce kredytować budowę linii tramwajowej w Krakowie
InfoTram.pl - Opublikowano: 18.07.2020 09:45:37
EBI chce kredytować budowę linii tramwajowej w Krakowie

Europejski Bank Inwestycyjny, zamierza udzielić kredytu firmie, która zostanie wybrana w przetargu na wykonawcę budowy nowej linii tramwajowej do krakowskich Mistrzejowic.

Europejski Bank Inwestycyjny, zamierza udzielić kredytu firmie, która zostanie wybrana w przetargu na wykonawcę budowy nowej linii tramwajowej do krakowskich Mistrzejowic.

Inwestycja ma być realizowana w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego.

"W tym tygodniu dotarły do nas informacje, że w finansowanie inwestycji chce zaangażować się Europejski Bank Inwestycyjny – po analizie przygotowanego przez miasto projektu w modelu PPP, rada dyrektorów wydała zgodę na udzielenie kredytu temu przedsiębiorstwu, któremu przypadnie realizacja" - poinformował Marcin Hanczkowski, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Jak przypomniał, do końca lipca ZDMK czeka na oferty ze strony trzech partnerów komercyjnych do których wysłane zostały zaproszenia do udziału w postępowaniu. Otrzymały je: Mota-Engil Central Europe PPP Road; VARDUN; konsorcjum firm PPP Solutions Polska (lider) i Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu (partner).

"To te trzy firmy okazały się najlepsze spośród siedmiu, które aspirowały o możliwość realizacji tej inwestycji. Pierwotny termin złożenia ofert uległ przedłużeniu - z maja na lipiec. Od firm wpłynął wniosek o dłuższy termin z uwagi na rozmowy z bankami i sytuację epidemiologiczną, przychyliliśmy się do niego – wyjaśnił Hanczkowski.

Według niego informacja z EBI to kolejny dowód na to, że decyzja o realizacji inwestycji w trybie partnerstwa publiczno-prywatnego jest słuszna.

"Wsparcie projektu ze strony banku pozwoli uzyskać warunki finansowania, które korzystnie wpłyną na ostateczną ofertę" - ocenił przedstawiciel ZDMK.

Zgodnie z przewidywaniami zawarcie umowy z wybraną firmą, będzie możliwe do końca roku. Czas na zaprojektowanie linii oraz pozyskanie decyzji pozwalającej na realizację inwestycji określony został na drugi kwartał 2022 r. Z kolei zakończenie robót budowlanych i rozpoczęcie okresu eksploatacji w pierwszym kwartale 2024 r.

Na nowym 4,5-kilometrowym odcinku od ul. Meissnera do Mistrzejowic pojawi się 10 par przystanków. Zgodnie z wynikami prognoz ruchu w ciągu godziny z linii skorzysta blisko 3 tys. osób. Projekt zakłada, że tramwaje na tym odcinku będą mogły odjeżdżać z częstotliwością co 1,5 minuty. W okolicy ronda Polsadu pojawi się nowy wielopoziomowy węzeł przesiadkowy.

Celem projektu jest poprawa dostępności komunikacyjnej poprzez zwiększenie liczby linii tramwajowych oraz podniesienie atrakcyjności miejskiej komunikacji zbiorowej. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
budowa
tory
infrastruktura
tor
EBI