Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dziesięć ofert na przebudowę 3 km linii tramwajowej w Sosnowcu

infotram
16.09.2020 07:45
0 Komentarzy

Dziesięć ofert wprzetargu na modernizację łącznie ok. 3 km linii tramwajowej wzdłuż ul. 1 Majai Andersa w Sosnowcu otrzymały koordynujące przedsięwzięcie Tramwaje Śląskie –podał we wtorek sosnowiecki samorząd.

Mają to być kolejne już prace przy torowiskach tramwajowychw tym mieście. W najbliższych dniach zacząć ma się zakontraktowana wiosną br.budowa, liczącego ok. 4 km przedłużenia linii nr 15 na osiedlu Zagórze. Spółkachce też podpisać umowę na remont i rozbudowę torowiska wzdłuż ul.Małachowskiego, a w ciągu kilku tygodni planuje ogłosić przetarg na pracewzdłuż ul. Wojska Polskiego.

Jak przekazał we wtorek rzecznik sosnowieckiego magistratuRafał Łysy, w przetargu na prace wzdłuż ul. 1 Maja i Andersa TŚ dostałydziesięć ofert w przedziale 34,6 – 44,9 mln zł brutto. Tramwaje planowałyprzeznaczyć na nie 28,1 mln zł. „Pomimo wyższych kwot, większość ofert mieścisię w kosztorysie inwestorskim spółki” – podał Łysy.

„O przebudowie tych torów mówiło się od lat. Każdy, kto choćraz podróżował tym odcinkiem wie, że trzeba się mocno trzymać, bo tylko w tensposób można utrzymać równowagę” – skomentował rzecznik sosnowieckiegomagistratu.

Planowane prace będą obejmowały całą infrastrukturę liniitramwajowej. Wymienionych zostanie 6 km pojedynczych torów oraz przebudowanych14 peronów przystankowych. Pojawią się nowe słupy z trakcją elektryczną.Odnowione zostaną przejazdy drogowe prowadzące do indywidualnych domów iosiedli. Uzupełniony zostanie też system dróg rowerowych.

Przewidziane do odnowienia lub budowy odcinki siecitramwajowej w Sosnowcu są jedną z większych części projektu modernizacji irozbudowy infrastruktury tramwajowej w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii(GZM), przygotowanego pod kątem środków unijnych na lata 2014-2020 przez spółkęTramwaje Śląskie. Projekt szacowany jest na ok. 885 mln zł kosztówkwalifikowanych netto (ok. 1,088 mld zł brutto; przy ok. 562 mln zł unijnegodofinansowania).

Cały projekt zakładał do niedawna: remonty ok. 100 kmtorowisk, budowę ponad 20 km nowych linii (z wykorzystania tego dofinansowaniapod kątem budowy nowej linii wycofały się Katowice) oraz zakup 45 tramwajów.

Tramwaje Śląskie są jednym z największych operatorów siecitramwajowych w Polsce. Spółka obsługuje 28 linii w 12 miastach. Łączna długośćtorowisk ciągnących się od Zabrza na Górnym Śląsku po Dąbrowę Górniczą wZagłębiu Dąbrowskim to ponad 340 km toru pojedynczego (w tym niespełna 30 km wzajezdniach).

TŚ należą do 12 miast Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.Ponad 47 proc. udziałów mają Katowice, ponad 11,5 proc. – Sosnowiec, przeszło9,5 proc. – Bytom, a po ponad 8 proc. – Chorzów i Zabrze. Pozostałymiudziałowcami są: Czeladź, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Mysłowice, Ruda Śląska,Siemianowice Śląskie i Świętochłowice.(PAP)

Komentarze