TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dyrektor ZTM Warszawa: Trzeba wymienić stopiątki
InfoTram.pl - Opublikowano: 13.12.2018 13:01:56 1 komentarz
Dyrektor ZTM Warszawa: Trzeba wymienić stopiątki

Na dzisiejszym spotkaniu z dziennikarzami Dyrektor ZTM Warszawa Wiesław Witek odniósł się do przetargu na zakup nowych tramwajów dla stolicy.

Na dzisiejszym (13 grudnia) spotkaniu z dziennikarzami Dyrektor ZTM Warszawa Wiesław Witek odniósł się do  przetargu na zakup nowych tramwajów dla stolicy.

Trzeba już pomyśleć o wymianie stopiątek – powiedział Wiesław Witek. I dodał, że obecnie nadal około 55-56% kursów jest wykonywanych przez tramwaje wysokopodłogowe. Spora część z nich, to jak powszechnie wiadomo, wyprodukowane jeszcze w zakładach Konstal Chorzów składy 105N i pochodne. Są również wagony 123N, które do Warszawy dostarczyła FPS. Mimo, że w Warszawie tramwaje te są dość dobrze utrzymane i w zdecydowanej większości wyremontowane, to wydaje się rzeczywiście, że ich czas mija.

Wszystko wskazuje na to, że na stołecznych torowiskach zastąpią je wagony, które dla Warszawy dostarczy Hyundai. Jak wiadomo w grze obecnie pozostaje dwóch producentów, właśnie koreański i PESA, której oferta przekroczyła budżet.

Najprawdopodobniej uda się rozstrzygnąć ten przetarg – stwierdził dziś Wiesław Witek. Na ostateczne podanie wyników będziemy musieli, według zapewnień Tramwajów Warszawskich, poczekać około dwa miesiące.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Warszawa
ZTM Warszawa
105Na
  • Paweł Pasternak – 13.12.2018

    No to będą wymieniać. Na Hyundaie.

  • Jarosław Grześkiewicz – 13.12.2018

    No pewnie ze trzeba bo cholernie je oszpeciliscie dennym kolorem to jeszcze numerami taborowymi. Macie dziwny zwyczaj numerowania taboru każde wolne miejsca potraficie obkleic tak samo było przy ikarusach z boku z przodu przód tyl ile można.

  • Daniel Białek – 13.12.2018

    Szkoda. Ale czas na nowe.

  • Jakub Jakub – 13.12.2018

    Póki nie zagrażają bezpieczeństwu i nie psują się to powinny jeździć. Dziwna mania wydawanie pieniedzy panuje w naszym kraju.

  • Mikołaj Michalski – 13.12.2018

    A pytaliscie o przetarg na przegubowce ajencyjne?

  • Sławomir Gugała – 13.12.2018

    Część na Złom cześć do innych miast na zabytki.

  • Sławomir Gugała – 13.12.2018

    Tak do wiosny muszą jeździć.Tak aby na Lato były już nowe.

  • Jurek Muszyński – 13.12.2018

    Póki jeżdżą, bym nie rzucał się na kasację.

  • Mikołaj Michalski – 13.12.2018

    A co do wymiany 105N, to ja bym przypominał, że planuje się znaczne inwestycje tramwajowe: Winnica, Kasprzaka, a przede wszystkim gigantyczna jak na dotychczasowe, linia z Woli (dwie odnogi) przez Zachodni, Pole Mokotowskie na: Sielce, Stegny i do Miasteczka Wilanów. Nie wyobrażam sobie zrealizowania tego wszystkiego bez podwyższenia planu brygadowego i to nie o 2-5 brygad, tylko znacznego podniesienia. Jeśli wycofamy 105N w ilości zbliżonej do kupionych nowych tramwajów, to co, z sąsiednich ciągów będziemy zabierać linie?

  • Kuba Brunka – 13.12.2018

    No to rozstrzygnijcie w końcu przetarg

  • Edi666 – 14.12.2018

    Dowcip będzie jak Hyundai nie spełnia wymagań.

  • Robert Chodacki – 14.12.2018

    Ja p...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.