TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dym na nowej stacji metra
- Opublikowano: 20.03.2019 12:27:13
Dym na nowej stacji metra (foto: MW)

Pociąg na nowym odcinku metra już jeździ – wprawdzie nie zabiera pasażerów, ale zbiera cenne dane. Ale to nie jedyne testy, jakie przed uruchomieniem nowych stacji metra odbywają się na wschodnim odcinku.

Pociąg na nowym odcinku metra już jeździ – wprawdzie nie zabiera pasażerów, ale zbiera cenne dane. Ale to nie jedyne testy, jakie przed uruchomieniem nowych stacji metra odbywają się na wschodnim odcinku.

Zakończenie budowy zbliża się wielkimi krokami. Przed odebraniem nowego odcinka metra trzeba się upewnić, że wszystko działa jak należy. Obecnie wykonawca testuje dwa kluczowe systemy – sterowanie ruchem i pożarowy.

Transfer danych

Na rozbudowywanych odcinkach II linii metra będzie działać system sterowania ruchem SOP3w - dokładnie taki, jak na odcinku centralnym. Aktualnie sprawdzany jest transfer danych – to czy urządzenia rozmieszczone w tunelu prawidłowo komunikują się z pociągiem i odwrotnie. Brak opóźnień w dwustronnym przepływie informacji jest kluczowy do bezpiecznego zarządzania ruchem pociągów, dlatego procedura testowa musi być przeprowadzona bardzo drobiazgowo i potrwa aż do zakończenia budowy. Pociąg testowy porusza się powoli, często zatrzymując się co kilkadziesiąt metrów. Pod koniec testów transfer danych badany będzie już przy pełnej prędkości.

Dym na stacji

Ale sterowanie ruchem to nie wszystko. Innym, niezwykle ważnym systemem, który należy dokładnie przetestować przed oddaniem inwestycji, jest system przeciwpożarowy. Rozpoczęły się właśnie testy urządzeń służących do oddymiania na stacji Targówek Mieszkaniowy. Badano różne scenariusze pożarowe i wydajność potężnych wentylatorów, które mają za zadanie jak najszybciej usunąć dym z podziemnej infrastruktury.

Koniec budowy w maju

Budowa wschodniego odcinka II linii metra rozpoczęła się w marcu 2016 roku. Długość realizowanego w ramach tego etapu wynosi ok. 3,2 km i składa się z trzech stacji: Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka, za którą wybudowana została komora torów odstawczych. Zgodnie z kontraktem prace powinny zakończyć się w maju br. Po ich zakończeniu rozpoczną się odbiory końcowe i procedury związane z oddaniem odcinka do użytkowania.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
stacja
metro
Warszawa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.