Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwa kolejne NF6D już w Łodzi

infotram
07.05.2018 07:58
0 Komentarzy

Dwa kolejne NF6Dprzyjechały z Bochum do Łodzi. To dopiero początek dostawy. W sumie do Łodzitrafią aż 34 takie wagony.

Przypomnijmy, że w przetargu MPK Łódź wpłynęła jedna oferta,złożona przez Bochum-Gelsenkirchener-Strassenbahnen AG (BOGESTRA), na dostawę34 tramwajów (32 w wariancie podstawowym plus 2 w opcji) na kwotę 3 mln 150 tyseuro.

Wcześniej łódzki przewoźnik zakupił jeden taki wagon, któryposłużył jako tester.

Wagony NF6D mają nieco ponad 28 m i są dwukierunkowe. 70proc. tramwaju ma niską podłogę. Pojazdy są wyposażone w 72 miejsca siedzące.Tramwaje wyprodukowano w latach 90. XX w. i, co ciekawe, były to jedne zpierwszych niskopodłogowych tramwajów w Europie.

Prezes łódzkiego MPK Zbigniew Papierski podkreśla, że choćtramwaje te mają już po 26 lat, to wciąż są pojazdami nowoczesnymi i w bardzodobrym stanie technicznym. Specjaliści z łódzkiego MPK oceniają, że poniewielkiej modernizacji, każdy z tramwajów zakupionych w Bochum będzie mógłjeździć w Łodzi jeszcze przez kolejnych 25 lat.

Jak powiedział Dariusz Domański, zastępca kierownika ZakładuTechniki MPK, w tramwajach zakupionych w Bochum, przed wyruszeniem na łódzkietory, trzeba zmienić polaryzację, wymienić sprzęgi oraz dostosować zasilanie do600 V (w Bochum wynosiło 750 V). Zmiany wymaga również system informacjipasażerskiej. We wszystkich wagonach z Bochum pojawią się biletomaty.

MPK planuje, że za kilka miesięcy, tramwaje z Bochum będąsukcesywnie poddawane drugiemu etapowi modernizacji. Będzie ona obejmowałam.in. wyposażenie wagonów w przesuwane okna (pojazdy podobnie jak w Bochum niebędą miały klimatyzacji) oraz oddzielne drzwi dla motorniczego (specjaliści zMPK jeszcze analizują, czy jest to technicznie możliwe). Podczas tej modernizacjipojazdy zostaną przemalowane w barwy typowe dla łódzkiego MPK.

Prezes Zbigniew Papierski powiedział, że tramwaje typu NF6Dsprowadzane z Bochum kosztują między 50 a 100 tys. euro (dla porównania nowaPESA kosztuje ok. 8 mln zł), a za wszystkie 34 pojazdy NF6D łódzkie MPKzapłaciło 3,1 mln. euro.

Komentarze