TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Dobry rok Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia
InfoBus.pl - Opublikowano: 24.01.2020 13:00:56
Dobry rok Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia

W 2019 roku z Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia skorzystała rekordowa liczba 3 300 000 osób.

W 2019 roku z Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia skorzystała rekordowa liczba 3 300 000 osób.

Pasażerowie mieli w ofercie aż 135 000 odjazdów zrealizowanych przez 200 przewoźników. To kolejny rok z rzędu, kiedy Dworzec Zachodni odnotowuje rosnącą popularność zarówno wśród podróżnych, jak i firm transportowych. Sprzedaż w biletomatach wzrosła aż o 125% względem poprzedniego roku, a z bezpłatnej usługi parkingowej Kiss&Ride skorzystało aż 170 000 pojazdów!

Dobry rocznik

-"Ubiegły rok okazał się najlepszym w historii naszego dworca. Obsłużyliśmy aż 3,3 miliona osób. Pozytywnym aspektem jest fakt, że rośnie liczba firm korzystających z naszej infrastruktury. Nasze wyniki jednoznacznie potwierdzają, że jesteśmy głównym dworcem zarówno krajowym, jak i międzynarodowym w stolicy i jednym z największych i najpopularniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce. – mówi Maciej Acedański, prezes zarządu Polonus S.A., operatora Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia.

Mieszczący się przy Alejach Jerozolimskich 144 Dworzec Zachodni to najważniejszy punkt na komunikacyjnej mapie Warszawy oraz jeden z najpopularniejszych węzłów przesiadkowych w Polsce. Bliskie sąsiedztwo autobusów miejskich, a także pociągów dalekobieżnych i podmiejskich sprawia, że jest on niezwykle często i chętnie wybierany przez podróżnych.

W 2019 roku z Dworca Autobusowego skorzystało 3,3 miliona osób, co stanowi nowy rekord w jego historii.

Z infrastruktury dworcowej korzysta regularnie 200 przewoźników, którzy w swoje trasy odjechali ponad 135 000 razy w 2019 roku.

Dworcowa infrastruktura

Pomimo rosnącej popularności Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia jest on miejscem wyjątkowo bezpiecznym. Już po raz kolejny nie odnotowano żadnego poważnego incydentu, który stanowiłby zagrożenie dla zdrowia osób korzystających z obiektu.

Pozytywnie rozwija się współpraca z MPT, profesjonalną i przyjazną dla pasażerów korporacją taksówkarską, która na stałe obsługuje przyjeżdżających do Warszawy pasażerów.

Rosnącą popularnością cieszą się również wprowadzane udogodnienia, takie jak możliwość szybkiego zakupu biletu w zainstalowanych na hali dworca biletomatach. W 2019 roku sprzedaż w urządzeniach była o ponad 125% większa niż w poprzednim roku.

Obok dworca autobusowego w 2018 roku został uruchomiony samoobsługowy parking na ponad 130 samochodów, wyposażony w system rozpoznawania tablic rejestracyjnych, dzięki czemu parkowanie aut osobowych jest szybsze i wygodniejsze. Do dyspozycji korzystających dostępna jest strefa Kiss and Ride, która umożliwia bezpłatne parkowanie przez 15 minut – czas potrzebny na przywiezienie lub odebranie bliskich wybierających się lub wracających z podróży. Z tej możliwości skorzystało w 2019 roku aż 170 000 pojazdów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
pasażer
dworzec
Polonus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.