TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Czeskie trzy osie, czyli Iveco w Pradze
INFOBUS.PL - Opublikowano: 23.10.2019 17:00:34
fot. DPP

Dopravní podnik Praha, czyli miejski operator czeskiej stolicy przetestuje autobus Iveco Crossway 14,5LE na linii kontraktowej AE. To kolejny test w ramach serii, która trwa w Pradze od pewnego czasu.

Dopravní podnik Praha, czyli miejski operator czeskiej stolicy przetestuje autobus Iveco Crossway 14,5LE na linii kontraktowej AE. To kolejny test w ramach serii, która trwa w Pradze od pewnego czasu.

Celem testów jest sprawdzenie zdolności przewozowej pasażerów podróżujących na linii AE między głównym dworcem kolejowym w Pradze a lotniskiem Václava Havla. Autobus będzie kursował do 2 grudnia 2019 r. Wszechstronny test bez dwóch zdań.

Trójosiowy Crossway
Trzyosiowy autobus o numerze rejestracyjnym 4951 wypożyczony został z od Iveco Czech Republic. To konstrukcja trzyosiowa. Pojazd wyróżnia się długością - ma bowiem 14,5 m, a więc jest o 2,5 m dłuższy od tradycyjnych autobusów tego typu. W pojeździe jest 46 miejsc siedzących, w tym 10 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi oraz 84 miejsca stojące. Pojazd jest niskowejściowy.

W środku przy drzwiach środkowych zostało wyznaczone miejsce dla osoby niepełnosprawnej oraz wózek dziecięcy. Dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach została także zamontowana platforma ułatwiająca wsiadanie i wysiadanie. Autobus podsiada klimatyzację i monitoring.

Trójosiowy Crossway jest napędzany silnikiem Iveco Cursor 9, który spełnia normę Euro 6. To niespełna dziewięciolitrowy silnik. Jednostka o mocy 265 kW osiąga 1650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Iveco oferuje możliwość zblokowania jej z trzema typami skrzyń biegów.

Standardem jest czterobiegowy automat Voith D864.6. Z kolei jako opcję przewidziano dwie możliwości. Pierwsza to automatyczna skrzynia ZF 6AP1700B Ecolife. Jeżeli klient stawia na większe oszczędności oraz bardziej preferuje przekładnię do warunków podmiejskich lub międzymiastowych może wybrać mechaniczną ZF 6S1611BD.

Co jeszcze słychać w Pradze?
Praskie DPP prowadzi przetarg na dostawę ponadstandardowych autobusów przegubowych. Piszemy o tym tutaj. Pojazdy powinny mieć co najmniej 20,5 m długości. DPP dalej liczy, że skieruje je przede wszystkim do obsługi linii 119 z lotniska im. Václava Havla w Pradze.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Iveco
Czechy
Praga
DPP
test
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.