TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Bytów unieważnia przetarg na nowe autobusy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 31.12.2019 14:00:57
Bytów unieważnia przetarg na nowe autobusy

Wygląda na to, że Bytów znów nie może kupić nowych autobusów klasy MIDI. Miasto otrzymało dwie oferty w przetargu na ich dostawę. Jednak ze względów formalnych obie zostały odrzucone.

Wygląda na to, że Bytów znów nie może kupić nowych autobusów klasy MIDI. Miasto otrzymało dwie oferty w przetargu na ich dostawę. Jednak ze względów formalnych obie zostały odrzucone.

Przypomnijmy, że pierwszy przetarg zakończył się unieważnieniem. Powód? Pieniądze. Miasto nie chciało przystać na propozycję słupskiego ABP Bus&Coach. Bytów miał zabudżetowane na ten cel 2 890 500 PLN brutto. A to dawało 783 333 PLN netto wyceny jednostkowej. Całkiem nieźle. Polski dealer autobusów Iveco za trzy Crossway'e 10,8LE zaproponował ona 2 999 232 PLN brutto, a więc 812 800 PLN netto za jednego. W pakiecie zaoferowano pięcioletnią gwarancję całopojazdową na każdy autobus.

Nowe rozdanie
W nowym przetargu w zasadzie nic się nie zmieniło. Przedmiotem zamówienia jest dalej dostawa trzech sztuk autobusów miejskich, z silnikiem wysokoprężnym Euro 6, przystosowanymi do paliwa zawierającego biokomponenty. Jak podkreśla zamawiający, układ sterowania silnika nie może zawierać ukrytych programów zmieniających poziom emisji spalin w zależności od trybu jego pracy. 

Dodatkowo Bytów wymagał, aby oferowane autobusy charakteryzowały się maksymalnym zużyciem paliwa wg. testu SORT 2 nie większym niż 36 l/100 km. Silnik ma być zblokowany z automatyczną skrzynią biegów (minimum 4 biegową). 

Pojazdy miały mieć długość w przedziale 10 - 11 m, szerokość 2,50 - 2,55m, wysokość do 3,25 m, a liczba miejsc siedzących dla pasażerów ma wynosić min. 24 plus miejsce na wózek inwalidzki dla osoby niepełnosprawnej z możliwością przypięcia pasem bezpieczeństwa plus miejsce kierowcy. Łączna liczba dla pasażerów to minimum 70. Takie parametry oznaczają, że Bytów celuje w klasę MIDI. Jak podkreśla gmina pojazd ma być całkowicie niskopodłogowy z wejściami bez stopni (w układzie 2-2-0). 

Do tego Bytów chce wyposażyć pojazd w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz oddzielną dla kabiny kierowcy, tablice elektroniczne diodowe- przednia, boczna, tylna oraz autokomputer. Gotowe pojazdy mają dotrzeć na Pomorze do połowy kwietnia 2021, a więcej jest jeszcze sporo czasu. 

Dwie oferty
17 grudnia minął termin składania ofert. Jeśli chodzi o finanse Bytowa to tutaj bez zmian. Miasto nadal miało zabudżetowane na trzy "dziesiątki" 2 890 500 PLN brutto. Z dwóch ofert, które otrzymali urzędnicy tylko jedną udało się otworzyć. Ale dobra wiadomość była taka, że ta jedyna mieści się w ich szacunkach. 

Tą problematyczną ofertę okazała się propozycja ABP Bus&Coach. Brak możliwości otwarcia oznacza, że nie wiemy choć częściowo co mógł zaoferować polski dealer autobusów Iveco. Jedyne co jest pewne to to, że znów dla Bytowa zaoferowano Crossway'e 10,8LE. 

Z kolei tą teoretycznie szczęśliwą ofertą okazała się być ta pochodząca od Creobusa ze Zbyszewa, a więc spółki powiązanej z MMI. Propozycja opiewa na 2 870 820 PLN brutto. A to daje 778 000 PLN netto za autobus. Jaki? Dobre pytanie, na które jednak póki co nie poznamy odpowiedzi.

Unieważnienie
19 grudnia przetarg został unieważniony. Zdecydowały o tym względy proceduralne. Oferty ABP nie udało się otworzyć, więc tutaj sprawa była prosta. Inaczej z kolei sprawa się miała w przypadku Creobusa. Tutaj poszło o niezgodność z SIWZ. Firma bowiem nie podała okresu gwarancji całopojazdowej dla wszystkich autobusów.

I tym sposobem czeka nas już trzeci przetarg na nowego autobusy dla Bytowa.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Bytów
UM
Iveco
ABP
Creobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.