TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Bytów i do trzech razy sztuka?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 08.01.2020 14:00:03
Bytów i do trzech razy sztuka?

Do trzech razy sztuka. Bytów ogłosił kolejny przetarg na dostawę trzech nowych autobusów klasy MIDI. Wygląda na to, że i tym razem nic się nie zmieniło. Dalej mamy bardzo długi termin dostawy.

Do trzech razy sztuka. Bytów ogłosił kolejny przetarg na dostawę trzech nowych autobusów klasy MIDI. Wygląda na to, że i tym razem nic się nie zmieniło. Dalej mamy bardzo długi termin dostawy. Pozostaje tylko kwestia... ofert i większego szczęścia z procedurami.

Przetargowa historia
Przypomnijmy, że pierwszy przetarg zakończył się unieważnieniem. Powód? Pieniądze. Miasto nie chciało przystać na propozycję słupskiego ABP Bus&Coach. Bytów miał zabudżetowane na ten cel 2 890 500 PLN brutto. A to dawało 783 333 PLN netto wyceny jednostkowej. Całkiem nieźle. Polski dealer autobusów Iveco za trzy Crossway'e 10,8LE zaproponował ona 2 999 232 PLN brutto, a więc 812 800 PLN netto za jednego. W pakiecie zaoferowano pięcioletnią gwarancję całopojazdową na każdy autobus.

W drugim było dużo lepiej, bo miasto dostało dwie oferty. Ale tylko w teorii. 19 grudnia przetarg został unieważniony. Zdecydowały o tym względy proceduralne. Oferty ABP nie udało się otworzyć, więc tutaj sprawa była prosta. Inaczej z kolei sprawa się miała w przypadku Creobusa. Tutaj poszło o niezgodność z SIWZ. Firma bowiem nie podała okresu gwarancji całopojazdowej dla wszystkich autobusów. I to mimo, że oferta ta mieściła się w szacunkach Bytowa.

Trzecie, ostatnie rozdanie?
W trzecim już przetargu w zasadzie nic się nie zmieniło. Przedmiotem zamówienia jest dalej dostawa trzech sztuk autobusów miejskich, z silnikiem wysokoprężnym Euro 6, przystosowanymi do paliwa zawierającego biokomponenty. Jak podkreśla zamawiający, układ sterowania silnika nie może zawierać ukrytych programów zmieniających poziom emisji spalin w zależności od trybu jego pracy.

Dodatkowo Bytów wymaga, aby oferowane autobusy charakteryzowały się maksymalnym zużyciem paliwa wg. testu SORT 2 nie większym niż 36 l/100 km. Silnik ma być zblokowany z automatyczną skrzynią biegów (minimum 4 biegową). Pojazdy miały mieć długość w przedziale 10 - 11 m, szerokość 2,50 - 2,55m, wysokość do 3,25 m, a liczba miejsc siedzących dla pasażerów ma wynosić min. 24 plus miejsce na wózek inwalidzki dla osoby niepełnosprawnej z możliwością przypięcia pasem bezpieczeństwa plus miejsce kierowcy. Łączna liczba dla pasażerów to minimum 70. 

Takie parametry oznaczają, że Bytów celuje w klasę MIDI. Jak podkreśla gmina pojazd ma być całkowicie niskopodłogowy z wejściami bez stopni (w układzie 2-2-0). Do tego Bytów chce wyposażyć pojazd w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz oddzielną dla kabiny kierowcy, tablice elektroniczne diodowe- przednia, boczna, tylna oraz autokomputer. 

Gotowe pojazdy mają dotrzeć na Pomorze do połowy kwietnia 2021, a więcej jest jeszcze sporo czasu. 

Formalności
Nie jest ich znów zbyt wiele. W zakresie doświadczenia oferent musi pokazać, że w ciągu ostatnich trzech lat dostarczył przynajmniej jeden nowy autobus miejski z niską podłogą. Ponadto oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 10 000 PLN. 

Termin składania ofert mija 11 lutego. Ich ocenie posłużą dwa kryteria. Cena to 60% wagi. 40% można wywalczyć dzięki warunkom gwarancji. Nihil novi receptą na sukces?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Bytów
UM
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.