TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Bydgoszcz z koncepcją rozwoju komunikacji tramwajowej
InfoTram.pl - Opublikowano: 11.12.2019 09:45:31
Bydgoszcz z koncepcją rozwoju komunikacji tramwajowej (foto: UMB)

Z początkiem grudnia Bydgoszcz podpisała umowę na przygotowanie wielowariantowej koncepcji, która wskaże, gdzie w pierwszej kolejności warto budować nowe torowiska tramwajowe. Wstępna dokumentacja jest niezbędna do ubiegania się o unijne fundusze na lata 2021-27.

Z początkiem grudnia Bydgoszcz podpisała umowę na przygotowanie wielowariantowej koncepcji, która wskaże, gdzie w pierwszej kolejności warto budować nowe torowiska tramwajowe. Wstępna dokumentacja jest niezbędna do ubiegania się o unijne fundusze na lata 2021-27.

Rozpoczynają się już przygotowania do kolejnych zadań związanych z rozbudową naszej sieci tramwajowej. By starać się o unijne fundusze na lata 2021-27 potrzebne są między innymi wielowariantowe koncepcje, które określają najbardziej potrzebne inwestycje i najlepsze rozwiązania z punktu widzenia społecznego, transportowego, ekonomicznego, przestrzennego i środowiskowego. Zlecono w przetargu ich opracowanie dla trzech nowych tras tramwajowych.

Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma WYG International. Zadeklarowała ona realizację zadania za kwotę 880 tysięcy złotych i duże doświadczenie zespołu projektowego. To właśnie z tym podmiotem w ostatnich dniach podpisano umowę.

Nowe trasy na pewno lepiej skomunikują między innymi centrum miasta oraz osiedla Bielawy, Bartodzieje, Szwederowo i Górzyskowo. Wielowariantowe koncepcje, określają najbardziej potrzebne inwestycje i najlepsze rozwiązania z punktu widzenia społecznego, transportowego, ekonomicznego, przestrzennego i środowiskowego.

Z dworca na Gdańską

W dwóch wariantach analizowane będzie przygotowanie nowego połączenia pętli przy Rycerskiej z ulicą Gdańska. Pierwszy zakłada puszczenie torowiska przez tereny kolejowe wzdłuż planowanej do rozbudowy trasy WZ. Drugi wariant zakłada natomiast układanie torowisk na Chocimskiej i przez planowane do zabudowy tereny północnej części Bocianowa.

Trasa przez Bartodzieje

Analizie poddana zostanie również budowa dwutorowej linii tramwajowej łączącej pętlę przy ul. Chodkiewicza na osiedlu Bielawy z rondem Fordońskim. Realizacja inwestycji zapewni sprawniejsze połączenie centrum Bydgoszczy przez licznie zamieszkane osiedla Bielawy oraz Bartodzieje z ulicą Fordońską i za jej pośrednictwem z osiedlem Fordon. Ponadto nowa trasa będzie funkcjonować jako alternatywne połączenie tramwajowe w stosunku do ulicy Gdańskiej. Długość tej trasy to około 1,6 km.

Tramwajem przez Szwederowo

Trzecim zadaniem jest budowa dwutorowej linii tramwajowej łączącej rondo Kujawskie z rondem Grunwaldzkim. Trasa będzie przebiegać przez osiedla Szwederowo, Górzyskowo po śladzie ulic Solskiego, Pięknej, Szubińskiej i Kruszwickiej. Torowisko nie tylko poprawi  komunikację na Szwederowie i Górzyskowie. Będzie to także alternatywna trasa pomiędzy górnym tarasem, a centrum miasta. Długość tej nowej trasy to około 3,4 km.

Dodatkowo przygotowane zostaną również koncepcje rozbudowy pętli w Lesie Gdańskim oraz przy ul. Bałtyckiej. Inwestycja w Myślęcinku zapewni sprawniejszy ruch taboru tramwajowego poprzez wyposażenie pętli w dodatkowy tor peronowy dla osób wysiadających oraz dodatkowy tor peronowy dla wsiadających do pojazdów. Z kolei inwestycja na Bartodziejach pozwoli na korzystanie z zastępczej pętli w przypadku awarii zarówno po zachodniej jak i wschodniej części sieci tramwajowej miasta Bydgoszcz.

Przed nami kolejne konsultacje

W trakcie przygotowywania planów będą uwzględniane m.in. rozwiązanie związane z poprawą przepustowości na skrzyżowaniach, uwzględniające potrzeby niepełnosprawnych. Dodatkowo w analizach kosztów będą analizowane dwa rodzaje  konstrukcji torowiska: klasyczne podsypkowe oraz tzw. "zielone". Po przygotowaniu koncepcji przebiegu wszystkich trzech tras, planowane są konsultacje społeczne, po których nastąpi ewentualne wprowadzenie zmian.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bydgoszcz
torowisko
tor
infrastruktura
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.