Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Budowa trasy tramwajowej na ul. Ratajczaka – ruszają konsultacje społeczne

infotram
13.02.2020 13:45
0 Komentarzy

W piątek rozpocznąsię konsultacje społeczne w sprawie budowy trasy tramwajowej na ulicyRatajczaka w Poznaniu. Nowa trasa ma połączyć Wildę i centrum, a także stać sięelementem osi komunikacyjnej północ-południe.

Jak poinformowała spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie,celem konsultacji jest zaprezentowanie mieszkańcom Poznania koncepcji nowejlinii.

Koncepcja budowy trasy tramwajowej wraz z ograniczeniemruchu samochodowego w ulicy Ratajczaka od skrzyżowania z ul. Matyi do ul. 27Grudnia będzie dostępna na stronie internetowej www.projektcentrum.pl od piątku14 lutego. W trakcie konsultacji zaplanowano także spotkanie z mieszkańcami,które odbędzie się 18 lutego w Szkole Podstawowej nr 75 przy ul. PowstańcówWielkopolskich w Poznaniu.

Zainteresowani mieszkańcy będą mogli składać do 28 lutegoswoje propozycje, opinie i uwagi do przygotowywanego projektu budowlanegobezpośrednio, drogą mailową na adres: [email protected], lub pocztątradycyjną: Urząd Miasta Poznania – Biuro Koordynacji Projektów i RewitalizacjiMiasta, pl. Kolegiacki 17 w Poznaniu.

Przygotowywany projekt ma posłużyć do realizacji drugiegoetapu Programu Centrum, w ramach którego do tej pory przebudowano ul. ŚwiętyMarcin na odcinku od ul. Gwarnej do ul. Ratajczaka.

Spółka poinformowała, że zakończenie prac projektowychzwiązanych z budową trasy tramwajowej zaplanowano na czerwiec.

Budowa zaplanowana na lata 2021-2022 będzie realizacjądrugiego etapu Programu Centrum. Uzyskał on dofinansowanie ze środków UniiEuropejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.Jego celem jest odnowa znaczącej części śródmieścia Poznania, które ma się staćprzyjazną przestrzenią publiczną. Koncepcja zakłada również ograniczenieindywidualnego ruchu samochodowego na rzecz transportu publicznego orazpreferencje dla ruchu pieszego i rowerowego.

Zgodnie z założeniami, tramwaj na ul. Ratajczaka ma połączyćpoznańską Wildę z centrum miasta i stanowić element osi komunikacyjnejpółnoc-południe.

Komentarze