TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Budowa metra i remonty torowisk tramwajowych – plany Warszawy
- Opublikowano: 14.03.2019 14:59:02
Budowa metra i remonty torowisk tramwajowych – plany Warszawy (foto: MW)

Trwa budowa II linii metra na Bródnie, a wkrótce rozpoczną się prace na Bemowie. W tegorocznych planach są także inwestycje tramwajowe.

Trwa budowa II linii metra na Bródnie, a wkrótce rozpoczną się prace na Bemowie. W tegorocznych planach są także inwestycje tramwajowe. Jak podał stołeczny ratusz zapowiada się kolejny rok intensywnej pracy warszawskich drogowców i gestorów infrastruktury podziemnej.

Ogromne inwestycje w infrastrukturę i nowe pojazdy sprawiają, że co roku rośnie liczba pasażerów komunikacji miejskiej. Coraz więcej osób wybiera tramwaje, autobusy, pociągi i metro dojeżdżając codziennie do pracy, szkoły czy na studia. Według szacunków ZTM, w zeszłym roku było ich blisko 1,2 mld. W porównaniu z 2017 r. liczba wzrosła aż o blisko 40 mln osób. Jednym z priorytetów jest zakończenie budowy II linii metra. W tym roku zostaną oddane do użytku stacje na Pradze-Północ i Targówku (Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy, Trocka) i na Woli (Płocka, Młynów Księcia Janusza).

Ruszyły także prace na Bródnie. Na Targówku będą trzy nowe stacje: Zacisze, Kondratowicza i Bródno oraz powstaną 4 km podziemnych tuneli wartych 1,4 mld zł. Z kolei na Bemowie zaplanowane są dwa odcinki. W 2,5 km tunelu będą stacje Ulrychów i Powstańców Śląskich. Koszt inwestycji to 959 mln zł. Na ostatnich 4 km trasy powstaną natomiast stacje: Lazurowa, Chrzanów, Karolin i Stacja Techniczno-Postojowa o łącznej wartości 1,6 mld zł. Trwa przygotowywanie projektów zmian w ruchu dla dwóch stacji na Bemowie, w ramach prac przy odcinku "3+2". Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem.

Tramwaje Warszawskie zaplanowały na 2019 r. modernizację torowiska na ul. Grochowskiej pomiędzy rondem Wiatraczna a al. Zieleniecką. Tramwajarze wymienią ponad 9 km szyn, przebudują sześć zespołów przystankowych, a nowe torowiska obsadzą zielenią. Koniec inwestycji planowany jest na połowę września. W trosce o wygodę mieszkańców w czasie remontu, tak długo jak będzie to możliwe, kursować będą tramwaje dwukierunkowe.

W 2019 r. rozszerzony zostanie także system priorytetów, dzięki czemu tramwaje będą krócej czekały na światłach m.in. na ulicach Radiowej, Powstańców Śląskich, Towarowej i Okopowej, w al. Jana Pawła II, na skrzyżowaniu Młynarskiej i Żytniej i na pl. Bankowym. Pasażerowie szybciej dotrą do docelowego miejsca. Miejska spółka ogłosi także przetarg na budowę kolejnego odcinka torów na ul. Światowida. W ramach inwestycji wybuduje blisko 900 m trawiastego torowiska od ul. Strumykowej do pętli Winnica i trzy nowe przystanki. W pobliżu Winnicy do ul. Dzierzgońskiej powstanie nowa jezdnia wraz z chodnikami i drogami dla rowerów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
budowa
remont
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.