TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Bratysława testuje SOR-a NS18. Do czerwca!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 16.05.2019 17:00:15
fot. DPB

Bratysławskie zakłady komunikacyjne, DPB otrzymały na miesięczny test ubiegłoroczną premierę SOR-a. To przegubowy NS18. Jego sprawdzian w słowackiej stolicy potrwa do połowy czerwca.

Bratysławskie zakłady komunikacyjne, DPB otrzymały na miesięczny test ubiegłoroczną premierę SOR-a. To przegubowy NS18. Jego sprawdzian w słowackiej stolicy potrwa do połowy czerwca.

Bratysława testuje!
DPB chce testować przegubowego SOR-a głównie na linii H. Co ważne przejazdy testerem będą bezpłatne dla pasażerów. Bratysławska spółka zastrzegła, że testy mogą zostać przedłużone. A wtedy przegubowego SOR-a będzie można spotkać na większej liczbie linii. Generalnie cel testów jest jasny. DPB chce sprawdzić jak NS18 przyjmie się na bratysławskich liniach. Stąd też liczy na wsparcie w postaci uwag pasażerów.

NS18 to konstrukcja całkowicie niskopodłogowa o długości 18,75 m, szerokości 2,55 m i niespełna 3 m wysokości. Pojazd zaprojektowano z równomiernie rozmieszczonymi wejściami w układzie 2-2-2-2. Drzwi o jednakowej szerokości mają efektywny prześwit 1200 mm. Ich wariant może być zmienny w zależności od wymagań klienta. To ile osób "Jego Długość" przewiezie zależy od konkretnej konfiguracji.

Prototyp, który SOR udostępnił Bratysławie oferuje 47 miejsc siedzących na fotelach typu Ster 8MA Ultra Light, a dodatkowo 16 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi, a więc bardzo przyzwoicie. Na stojąco może podróżować ok. 100-110 osób.

Układ jezdny oparto na rozwiązaniach firmy ZF. Z przodu zastosowano zawieszenie niezależne oparte na osi typu RL82EC. Środkowa to wleczona typu AV133. Most napędowy to przekładnia portalowa typu AV133 z przełożeniem 6,19. W wieży zabudowano silnik stojący FPT Cursor 9 o mocy 243 kW. To jednostka o pojemności 8,71 l, która osiąga 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. SOR zblokował ją z automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów ZF Ecolife.

Co w środku?
Na życzenie DPB rozbudowano system informacji pasażerskiej czeskiego BUSE. Oprócz zewnętrznych wielokolorowych wyświetlaczy w środku zamontowano dodatkowo pięć monitorów LCD 22". Prezentują one informację liniową oraz reklamy. Nie zapomniano o pasażerów. Z myślą o nich zainstalowano ładowarki USB. Nie zabrakło oczywiście klimatyzacji oraz przesuwnych okien bocznych, które cieszą się takim samym uznaniem u naszych południowych sąsiadów jak u nas.

Pozostaje czekać na wyniki bratysławskiego testu. Z pewnością przekują się one na konkretne decyzje zakupowe, które nabierają coraz bardziej wyraźnego kształtu. A tymczasem czekamy na historyczne pierwsze zamówienie na SOR-y NS18. Może nawet w Polsce?

Na razie udało się zakontraktować jeden trolejbus na jego bazie, który SOR zbuduje wspólnie ze Skodą. Trafi on do czeskich Cieplic. O tym zamówieniu pisaliśmy tutaj.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Słowacja
Bratysława
DPB
SOR
test
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.