TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

BP Tour wjeżdża do Łodzi z min. 15 autobusami
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.12.2019 17:00:42
BP Tour wjeżdża do Łodzi z min. 15 autobusami

BP wjeżdża do kolejnego miasta. Wczoraj, 4 grudnia łódzkie MPK zaakceptowało oferty lubelskiego przewoźnika na dwa z czterech przetargowych zadań na podwykonawstwo. A to oznacza przynajmniej 15 autobusów.

BP wjeżdża do kolejnego miasta. Wczoraj, 4 grudnia łódzkie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne zaakceptowało oferty lubelskiego przewoźnika na dwa z czterech przetargowych zadań na podwykonawstwo. A to oznacza przynajmniej 15 autobusów.

O łódzkim przetargu na zasadniczo trzyletnią obsługę nie tylko "za-tramwajów", ale także wybranych linii autobusowych pisaliśmy tutaj. Postępowanie zostało podzielone na cztery pakiety linii. Łącznie to praca eksploatacyjna w wysokości nawet 8 982 000 wzkm. Wolumen bardzo ładny jak na tylko trzy lata...

Przetarg był podzielony na cztery zadania. Pierwsze rozstrzygnięcia już zapadły MPK. Dotyczyły one następujących pakietów:

  • Zadanie nr 3 to obsługa linii Linia Z41 przez 24 m-cy / 960 000 wzkm
  • Zadanie nr 4 to obsługa linii 53A, 53B, 53C, 53D, 53E oraz 60A, 60B, 60C, 60D przez 36 m-cy / 4 497 870 wzkm

Budżet łódzkiego przewoźnika na nie wynosił odpowiednio 8,23 zł/wzkm netto i 9,85 zł/wzkm netto. Oferta lubelskiego BP Tour na trzeci pakiet wynosiła 8,55 zł/wzkm netto. Arriva z kolei za ostatnie zadanie chciał zainkasować 10,01 zł/wzkm netto. MPK zdecydowało się nie dokładać do tych stawek i 21 spółka unieważniła postępowania w zakresie tych pakietów.

BP Tour przegrywa, by wygrać
Gra toczyła się jednak dalej o inne zadania. A były to:

  • Zadanie nr 1 to obsługa linii Z45 i Z46 przez 36 m-cy / 2 340 000 wzkm
  • Zadanie nr 2 to obsługa linii 43A i 43B przez 36 m-cy / 1 332 000 wzkm

MPK przeznaczyło na nie odpowiednio 11,11 zł/wzkm netto i 9,96 zł/wzkm netto. I tutaj problemów z pieniędzmi nie było. Na pierwszy pakiet padły następujące propozycje:

  • konsorcjum TIM i Kris Tour ABC - 8,59 zł/wzkm netto
  • BP Tour - 7,28 zł/wzkm netto
  • Arriva - 8,75 zł/wzkm netto

O drugi pakiet samodzielnie zawalczył BP Tour, który zaproponował MPK stawkę 7,88 zł/wzkm netto.

Rozstrzygnięcie było formalnością i od wczoraj, 4 grudnia je znamy. BP Tour wjedzie do Łodzi z flotą składającą się z przynajmniej 15 autobusów. Najwięcej będzie przegubowców, bo 10. Do tego dojedzie pięć "dwunastek". Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić BP Tour przygotowania rozpoczął już kilka tygodni temu. Według naszych informacji lubelski przewoźnik pozyskał kilka Solarisów Urbino 18, które jeszcze kilka miesięcy temu jeździły pod banderą Mobilisu po Warszawie. Czekamy więc na umowę i wyjazd autobusów. Będzie dosyć ciekawie.

Jakie autobusy?
Autobusy, które BP Tour sprowadzi do Łodzi muszą posiadać przynajmniej trzy wejścia oraz niekoniecznie muszą być w pełni niskopodłogowe. Muszą one posiadać kasowniki typu R&G KRG-6 KM oraz diodowe wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. W trakcie obowiązywania umowy wszystkie autobusy mają mieć nie więcej niż 12 lat. Będą je prowadzić kierowcy zatrudnieni na podstawie umów o pracę w wymiarze pełnego etatu. 

Do zrealizowania zamówienia MPK-Łódź będą potrzebne: 

  • autobusy przegubowe (18±0,5 m długości) co najmniej trzydrzwiowy o pojemności do 130 osób
  • jednoczłonowe (12±0,5 m długości) co najmniej trzydrzwiowy o pojemności do 85 osób

Według łódzkiego MPK za autobus niskowejściowy uznaje się pojazd bez stopni pośrednich, tj. stopni (schodów) w co najmniej jednych drzwiach autobusu. Dodatkowo wszystkie pojazdy mają mieć jednakowe barwy, z tym, że zamawiający preferuje barwy i schemat malowania tożsamy lub podobny z przyjętym w Lokalnym Transporcie Zbiorowym w Łodzi.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
MPK Łódź
BP Tour
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.